ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولد نخستین نوزاد با استفاده از رحم اهدایی یک مُرده در آمریکای شمالی

برای اولین بار در امریکای شمالی، نوزادی به واسطه یک رحم اهدایی در کلینیک کلیولند ایالت اوهایو به دنیا آمد. مادر این نوزاد ۳۰ سال سن داشته و یکی از سه خانمی بود که توانست ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

برای اولین بار در امریکای شمالی، نوزادی به واسطه یک رحم اهدایی در کلینیک کلیولند ایالت اوهایو به دنیا آمد.

مادر این نوزاد ۳۰ سال سن داشته و یکی از سه خانمی بود که توانست رحم جدیدی را با موفقیت از فرد دیگری دریافت کند. پژوهشگران ۱۰ زن با مشکلات ناباروری را مورد مطالعه قرار دادند و تنها او بود که توانست فرزندی را با استفاده از یک رحم اهدایی به دنیا بیاورد.

خانم‌هایی که به اصطلاح عقیم هستند، یا رحم ندارند یا این عضو بنا به دلایلی مثل بیماری فیبروم از بدن‌شان حذف شده و به همین سبب آنها توانایی بارداری را دیگر پیدا نخواهند کرد. دکتر اوما پِرنی، متخصص زنان و زایمان در این رابطه می‌گوید:

باید خاطر نشان کرد که رویه بارداری [این خانم] هنوز به چشم یک پژوهش دیده می‌شود اما به شدت هیجان‌انگیز است که در آینده نزدیک می‌توان به خانم‌هایی با مشکلات باروری در بچه‌دار شدن کمک کرد.

رحم اهدایی

آندریاس زاکیس، جراح اهدای عضو رحم در راستای موفقیتش توضیح می‌دهد:

اهدای عضو رحم، فرآیندی پیچیده است که جراح می‌بایست ابتدا سیستم ایمنی فرد را سرکوب کند. ما در این پروسه درمانی و تحقیقاتی تلاش کردیم تا این فرآیند خارق‌العاده را برای خانم‌هایی که به این پروسه تن داده‌اند مهیا کنیم. جا دارد از اهداکننده‌ها نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم که با بخشندگی خود در اهدای عضو، رویای بیماران‌مان را برای داشتن فرزند به تحقق رساندند.

دومین باری است که یک نوزاد توسط یک رحم اهدایی با موفقیت متولد می‌شود. اولین پرونده موفقیت‌آمیز پزشکی به برزیل در سال ۲۰۱۷ میلادی برمی‌گردد که نوزاد به روش سزارین به دنیا آمد.

البته متخصصین اعتقاد دارند اهدای رحم صرفا برای به دنیا آوردن یک الی دو فرزند می‌تواند سودمند باشد. خانم‌ها به واسطه رحم اهدایی باید مدام تحت نظارت باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، به اولین کلینیک انتقال داده شوند. در هر صورت تا زمانی که این تکنیک جا بیفتد باید چندین سال صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی