ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین لایکا V-Lux 5
تکنولوژی

دوربین لایکا V-Lux 5 معرفی شد؛ زوم 16 برابر و حسگر 20 مگاپیکسل

لایکا معمولاً با عرضه دوربین های با زوم بالا و قیمت به صرفه شناخته نمی شود اما با معرفی دوربین جدید V-Lux 5 قصد دارد تا حدودی این تصورات در مورد برند خود را تغییر دهد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

لایکا معمولاً با عرضه دوربین های با زوم بالا و قیمت به صرفه شناخته نمی شود اما با معرفی دوربین جدید V-Lux 5 قصد دارد تا حدودی این تصورات در مورد برند خود را تغییر دهد.

دوربین لایکا V-Lux 5

دوربین لایکا V-Lux 5 شباهت های فروانی به پاناسونیک  FZ1000 II با زوم 16 برابری دارد. اصلی ترین تفاوت را باید در علامت قرمز رنگ لایکا روی بدنه دوربین جستجو کرد. البته شباهت های اجزای داخلی این دو دوربین مناسب مسافرت، چندان هم موضوع بدی نیست.

دوربین لایکا V-Lux 5 از حسگر 20 مگاپیکسلی یک اینچی بهره می برد و زوم 16 برابری در فاصله کانونی 9.1 تا 146 میلی متری (معادل با 25 تا 400 میلی متری در دوربین 35 میلی متری) را ارائه می کند. به لطف گشودگی دیافراگم f/2.8 تا 4.0 هم می توانید در تمامی زوم ها تصاویر با کیفیتی را در نور کم ثبت کنید.

ریشه های پاناسونیک که در دوربین جدید لایکا دیده می شود نوید فوکوس خودکار سریع، در حد 0.1 ثانیه و نیز ثبت تصاویر پی در پی تا 12 فریم در ثانیه را می دهد. علاوه بر این می توان ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثاینه ثبت کرد. محدوده ایزو هم بین 125 تا 12500 متغیر است و البته امکان افزایش بین 80 تا 25600 را دارد.

دوربین لایکا V-Lux 5

منظره یاب الکترونیکی رزولوشن 2.36 مگاپیکسلی را دارد که در زیر آن نمایشگر لمسی 3 اینچی دوربین با رزولوشن 1.24 مگاپیکسل خودنمایی می کند. از دیگر امکانات این دوربین می توان به درگاه کارت SD، وای فای، بلوتوث و قابلیت شارژ با درگاه میکرو USB اشاره کرد.

مشابه تمامی دوربین های لایکا که شبیه به برادران ناتنی پاناسونیک تولید می شوند، دوربین لایکا V-Lux 5 هم قیمت بالاتری دارد. این محصول برچسب 1250 دلاری خورده و در مقایسه با پاناسونیک FZ-1000 II با قیمت 900 دلار بسیار گران تر به حساب می آید. این هزینه ای است که علاقه مندان به لایکا و استانداردهای بالای این برند باید بپردازند. البته با این مبلغ می توان دوربین های با لنز قابل تعویض متعددی را در بین گزینه های خرید در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی