ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پس از 4 سال تاخیر بالاخره مینی از مدل تمام الکتریکی کوپر پرده برداری کرد

بالاخره محصول مورد انتظار مینی، این شرکت انگلیسی/آلمانی پرده برداری شد. این مدل که در واقع نسخه الکتریکی کوپر S به شمار می رود ابعاد مشابه با یک مینی کوپر معمولی را دارد. به همین ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بالاخره محصول مورد انتظار مینی، این شرکت انگلیسی/آلمانی پرده برداری شد. این مدل که در واقع نسخه الکتریکی کوپر S به شمار می رود ابعاد مشابه با یک مینی کوپر معمولی را دارد. به همین دلیل مینی علاوه بر نام کوپر S حرف E را که نشان دهده الکتریکی بودن این مدل است به آن اضافه کرده است. آنطور که از شواهد امر بر می آید، عرضه این خودرو برای چهارسال قبل برنامه ریزی شده بود، اما به دلایلی نامعلوم مدیران ب ام و تصمیم گرفتند تا این پروژه را به تعویق بیاندازند و حالا مینی الکتریکی علیرغم جذابیت های خود در برابر رقبای کاملا مدرن حرف چندانی برای گفتن ندارد.

اما مهم ترین هدف مینی عرضه این مدل با قیمت پایه کمتر از مدل بنزین سوز است. به مدد مشوق های دولتی که برای خودروهای الکتریکی ارزان قیمت پرداخت می شود، قیمت مینی کوپر الکتریکی از 24.400 پوند در کشور انگلستان آغاز خواهد شد. در بخش توسعه مینی به دنبال ایجاد یک تعادل بین قابلیت های حرکتی خودرو و میزان برد حرکتی برای این خودرو عموما شهری بوده است.

در تست WLTP که به سنجش میزان برد حرکتی خودروها می پردازد، مینی E توانسته برد حرکتی برابر با 199 تا 231 کیلومتر را به ثبت برساند. این رقم تقریبا برابر با هوندا E، اما کمتر از رقبای اصلی همچون پژو e-208، واکسهال کورسا-e، شورلت بولت و...است. در واقع این مینی از قوای محرکه استفاده شده در مدل i3s نیرو می گیرد که توانایی تولید حداکثر قدرت 181 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور را دارد.

ظرفیت باتری های قرار گرفته به صورت حرف T در بخش زیرین شاسی برابر با 32.6 kWh است اما نکته مهم در این است که بر خلاف i3 نیرو تنها به چرخ های جلویی ارسال می شود. در نتیجه این هات هچ الکتریکی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 7.3 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز در رقم 150 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مینی ادعا می کند به کمک یک شارژر 50 kW در عرض 35 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری شارژ می شود. همچنین یک شارژر معمولی 11 kW دیواری در عرض 150 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری را شارژ می کند. سه حالت رانندگی مختلف برای مینی کوپر الکتریکی در نظر گرفته شده است. حالت Green، Mid و Sport، همچنین یک سیستم کنترل کشش جدید با نام ARB طراحی شده تا در حین حرکت به دلیل گشتاور بالای موتور الکتریکی از هرزگردی و از دست رفتن چسبندگی چرخ های جلویی در حین شتاب گیری های ناگهانی جلوگیری کند.

مینی کوپر الکتریکی

در بخش طراحی نیز شاهد استفاده از همان زبان طراحی آشنا مدل های کوپر هستیم با این تفاوت که قطعات مختلف همچون چرخ ها، جلو پنجره و...به صورت اختصاصی طراحی شده اند تا به کلی از مدل های احتراق داخلی تمییز داده شوند.

در همین رابطه مدیر تولید شرکت مینی می گوید:

عموما خودروهای الکتریکی از زبان طراحی نامشخصی بهره می برند و به همین دلیل بسیاری از خریداران آن ها را پس می زنند. اما ما می خواستیم تا با دیدن مینی کوپر الکتریکی حس آشنایی در علاقه مندان مینی ایجاد کنیم. همچنین امکان شخصی سازی برای مشتریان همانند دیگر مدل های مینی موجود است.

مدل الکتریکی در حدود 15 میلی متر ارتفاع بیشتری دارد و طراحی داخلی نیز همانند بخش ظاهری خودرو تقریبا دست نخورده باقی مانده است با این تفاوت که از یک صفحه نمایش دیجیتال جدید استفاده شده است. این صفحه نمایش به کلی جایگزین صفحه نمایش های آنالوگ فعلی مینی خواهد شد. ترمز دستی الکترونیکی، اهرم دنده جدید با قابلیت قرار دادن سیستم بازیاب انرژی در سطوح متفاوت از دیگر تغییرات  به شمار می روند. مینی ادعا می کند که ظرفیت اتاق و صندوق مینی کوپر الکتریکی دست نخورده باقی مانده است و مشابه با مدل های دیگر است.

مدل پایه مینی کوپر الکتریکی از تجهیزاتی همچون: ردیاب ماهواره ای، تهویه مطبوع دو منطقه ای، چراغ Led، کروز کنترل و استفاده مجانی از اپل کار پلی برای 3 سال بهره می برد. دیگر امکانات همچون ورود و استارت بدون کلید، گرمکن صندلی، دستیار راننده، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک به صورت یک آپشن اضافه 2000 پوندی عرضه می شود.

وارانتی این مدل نیز 8 سال معادل 100 هزار مایل خواهد بود. اولین بازدید عمومی از این مدل در نمایشگاه فرانکفورت آلمان در ماه سپتامبر خواهد بود و تولید آن از ماه نوامبر آغاز خواهد شد. فروش اولیه این مدل نیز در کشور چین و آمریکا خواهد بود.

برای مطالعه بررسی مینی کوپر S اینجا و بررسی مینی کانتریمن اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی