ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن بیتل دیگر تولید نمی شود؛ افسانه ای که به انتهای خط رسید

پس از هشت دهه تولید، کمپانی فولکس واگن سرانجام به حیات بیتل – مدلی که در ایران بیشتر با نام قورباغه ای معروف است – در کارخانه خود واقع در شهر پوئبلای مکزیک (Puebla) خاتمه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پس از هشت دهه تولید، کمپانی فولکس واگن سرانجام به حیات بیتل – مدلی که در ایران بیشتر با نام قورباغه ای معروف است – در کارخانه خود واقع در شهر پوئبلای مکزیک (Puebla) خاتمه داد.

این خودروی اقتصادی در سه نسلی که به بازار عرضه شد، با وجود افت محبوبیت در سال های گذشته موفقیت های زیادی را نصیب ژرمن ها کرد. نسل اول بیتل که در سال 1938 متولد شد، با فروش بیش از 21.5 میلیون دستگاه، رکورددار خودرویی است که بدون تغییر در پلتفرم برای طولانی ترین مدت ممکن روی خطوط تولید باقی مانده است.

فولکس واگن بیتل

نسل دوم بیتل با پیشوند New در سال 1998 معرفی شد و تا سال 2010 فولکس واگن توانست 1.2 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند. دلیل استفاده از پیشوند New این بود که نسل اول بیتل به طور همزمان در مکزیک تولید می شد.

2002_Volkswagen_New_Beetle

فولکس واگن در سال 2011 نسل سوم بیتل را عرضه کرد، با وجود پیشینه درخشان اما این نسل نتوانست مثل اجداد خود موفق ظاهر شود و تنها 500 هزار دستگاه از آن در این مدت به فروش رسید.

در بیانیه ای که منتشر شده، Scott Keogh  مدیرعامل فولکس واگن در آمریکا گفته:

تصور اینکه سرنوشت فولکس واگن بدون وجود بیتل چه می شد، غیر ممکن است. با اینکه وقت وداع با بیتل رسیده، اما نقش آن در تکامل برند ما برای همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

vw-beetle-final-third-generation-2- (4)

آخرین بیتلی که از خط تولید پوئبلا خارج شد، به رنگ آبی برگرفته از جین (Denim Blue) بوده و راهی موزه فولکس واگن واقع در همین شهر می شود. پیش از این مدل، دو دستگاه دیگر از نسخه Kings Red برای نگهداری در مجموعه اتومبیل های تاریخی فولکس واگن در آمریکا تولید شده بود.

vw-beetle-final-third-generation-2- (3)

ژرمن ها فعلا برنامه ای برای معرفی جایگزین بیتل ندارند، به همین جهت با خداحافظی بیتل از پوئبلا، این کارخانه برای تولید یک کراس اوور جدید که مخصوص بازار آمریکای شمالی است، انجام وظیفه خواهد کرد. این خودرو در رده ای پایین تر از تیگوان قرار گرفته و احتمالا تارِک (Tarek) نام خواهد داشت.

vw-beetle-final-third-generation-2- (9)
آنطور که اعلام شده 65 مدل پایانی بیتل به منظور تست فروش آنلاین، از طریق آمازون به فروش خواهند رسید

گفتنی است فولکس واگن قصد دارد در سال 2022 کانسپت I.D. Buzz را وارد فاز تولید کند. از آنجایی که این خودرو به لحاظ طراحی ظاهری ریشه در ون قدیمی و معروف تایپ 2 (میکروباس) دارد، دور از انتظار نیست که در سال های آینده مدلی برگرفته از اتاق بیتل نیز با پیشرانه الکتریکی توسعه یابد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۱ تیر ۱۳۹۸

    اشتباه اشون اين بود كه نسل هاي بعدي رو بر اساس پلت فرم محور جلوي گلف طراحي كردنش و از يك ماشين ارزان محور عقب كوچك شهري تبديلش كردن به برادر ناتني گلف كه چندان در كلاس هاچبك هاي اسپرت نميدرخشيد... سايزشم نامتناسب بزرگ شد و از موتور محور عقب ام بي بهره موند ، قدر خوبي ام گرون شد و از كلاس خاص خودش وارد كلاس خودرو هاي بزرگتر شد...

  • امیر
    امیر | ۲۱ تیر ۱۳۹۸

    اونوقت ما هنوز داریم پراید تولید میکنیم و سوار میشیم!!! وا تعصفاااا

مطالب پیشنهادی