ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرود موفق کاوشگر ژاپنی هایابوسا ۲ روی سیارک Ryugu

فضاپیمای هایابوسا ۲ متعلق به ژاپن شب گذشته دومین فرود منظم و برنامه ریزی شده خود را روی سیارکی به نام Ryugu انجام داد و عکس های زیبایی از این فرود را به زمین مخابره کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

فضاپیمای هایابوسا ۲ متعلق به ژاپن شب گذشته دومین فرود منظم و برنامه ریزی شده خود را روی سیارکی به نام Ryugu انجام داد و عکس های زیبایی از این فرود را به زمین مخابره کرد که در نوع خود بی نظیرند.

برنامه کلی این ماموریت به شرح زیر است:

۱- پرواز در نزدیکی سیارک

۲- فرود و نمونه برداری از سطح سیارک

۳- ایجاد انفجار در یک دهانه برخوردی با کمک یک سلاح فضایی

۴- فرود روی دهانه و جمع آوری نمونه ها

۵- ارسال نمونه ها به زمین

طبق گزارش سازمان اکتشافات فضایی ژاپن فضاپیمای هایابوسا ۲ تاکنون موفق شده مرحله چهارم را به انجام برساند و ضمن فرود آرام روی سطح Ryugu عکس های فوق العاده ای را از سطح آن بگیرد.

هایابوسا ۲

در ماموریت قبلی که توسط هایابوسا ۲ انجام شد کاوشگر بدون ایجاد انفجار در سطح Ryugu فرود آمد و از خاک سطح آن نمونه گیری های لازم را انجام داد اما در ماموریت جدید ژاپن از نوعی اسلحه فضایی استفاده کرد که در اصل نوعی گلوله مسی دو کیلوگرمی بود و توانست یک دهانه برخوردی را در سطح این سیارک ایجاد نماید. در حین انفجار کاوشگر به سمت دیگری از سیارک رفت تا بر اثر برخورد و پرتاب ذرات ناشی از این انفجار آسیبی متوجه آن نشود.

با این انفجار بخش هایی از سطح سیارک مذکور هویدا شد که پیشتر نمونه ای از آن به دست نیامده بود و دانشمندان ابراز امیدواری کرده اند که به لطف نمونه های ارسالی برای زمین به اطلاعات خوبی از تاریخچه این سیارک دست پیدا می کنند.

سازمان اکتشافات فضایی ژاپن به دنبال موفقیت این ماموریت تعدادی از عکس های مخابره شده توسط هایابوسا ۲ را از فرود موفق آن منتشر کرده است که لحظات مختلف (۴ ثانیه قبل از فرود، لحظه فرود، ۴ ثانیه بعد از فرود) از این ماموریت را به تصویر می کشند و میتوانید در Gif بالا مشاهده کنید.

در حال حاضر به غیر از تصاویر منتشر شده اطلاعات بیشتری از نتایج این ماموریت منتشر نشده و پیش بینی می شود که در روزهای آتی جزئیات بیشتری از سوی سازمان اکتشافات فضایی ژاپن ارائه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    یه زمانی ما هم در مرز فضا بودیم اما تعطیلش کردن و دانشمندان جوان فضایی رو توی ادارات مختلف بی ربط ساماندهی کردن.البته خوب شد.عوضش رقص و پارتی و مشروب و...بازی داریم

مطالب پیشنهادی