ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باRev-1 آشنا شوید؛ ربات حمل و تحویل کالا در شهرهای آینده [تماشا کنید]

تحویل کالا با استفاده از ربات ها یکی از ایده هایی است که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته و استارتاپ های زیادی مشغول تحقیق و توسعه درباره آن هستند. اکثر استارتاپ های فعال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

تحویل کالا با استفاده از ربات ها یکی از ایده هایی است که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته و استارتاپ های زیادی مشغول تحقیق و توسعه درباره آن هستند.

اکثر استارتاپ های فعال در این حوزه بر پهپادها متوسل شده و تحویل کالا از طریق ربات های پرنده را دنبال می کنند. اما در این بین معدود شرکت هایی هم وجود دارند که خواهان اجرای این ایده روی زمین و در سطح خیابان ها و کوچه ها هستند.

استارتاپ آمریکایی Refraction A.I. یکی از این موارد است که به تازگی با معرفی ربات خودران Rev-1 برداشت خود را از آینده تحویل کالا به نمایش گذاشته؛ این استارتاپ توسط دو تن از اساتید دانشگاه میشیگان به نام های متیو جانسون-روبرسون (Matthew Johnson-Roberson) و رم واسودوان (Ram Vasudevan) پایه گذاری شده است.

RefractionAI rev1 2

ربات تحویل کالای Rev-1 برخلاف برخی از همتایان خود بر روی سه چرخ حرکت می کند. به لحاظ ساختاری می توان گفت که این ربات با ربات های شرکت های دیگری چون Starship Technologies، FedEx و آمازون شباهت هایی دارد.

استارتاپ Refraction A.I. وزن Rev-1 را برابر با 100 پوند (45 کیلوگرم) و حداکثر سرعت آن را 15 مایل (24.1 کیلومتر) در ساعت اعلام کرده است. این ربات محفظه ای به گنجایش 16 فوت مکعب (453 لیتر) داشته و به گفته سازنده می تواند چهار یا پنج ساک خرید را با خود حمل کند.

مثل دیگر ربات های تحویل کالا، وقتی Rev-1 به مقصد خود می رسد، مشتری با وارد کردن رمز یک بار مصرف از طریق صفحه کلید مخصوص به محفظه و سفارش خود دسترسی پیدا می کند.

RefractionAI rev1 4

این ربات خودران به 12 دوربین مجهز شده است. تصاویر این دوربین ها با داده های رادار و سنسورهای فراصوت ترکیب می شوند. آنطور که پروفسور جانسون-روبرسون گفته سیستم هدایت خودکار Rev-1 به قدری قابل اعتماد است که نیازی به فناوری گران قیمت تر لیدار (با تلفظ صحیح تر لایدار) وجود ندارد.

برای ربات خودران Rev-1 قیمتی برابر با 5000 دلار تعیین شده؛ وزن کم، ابعاد کوچک و سرعت بالا این ربات را قادر می سازد که هم در خیابان ها و هم در مسیر مخصوص دوچرخه امکان تردد را داشته باشد؛ توانایی انجام وظیفه در شرایط جوی بد ویژگی دیگری است که بر آن تاکید شده است.

ربات حمل و تحویل کالا

استارتاپ Refraction A.I. از همکاری آزمایشی با رستوران ها خبر داده و افزوده امیدوار است در آینده بتواند وارد سایر حوزه های حمل و تحویل کالا در مسافت های کوتاه شود.

از آنجایی که هنوز قوانین جامعه در رابطه با تردد وسایل نقلیه کوچک در آسمان شهرها تدوین نشده، پیش بینی می شود ربات هایی مثل Rev-1 که از مسیرهای زمینی برای تردد استفاده می کنند، سریع تر گسترش پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی