ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه ساخت هر اپیزود سریال جدید اپل 15 میلیون دلار خواهد بود

در بازار رو به رشد و پر از رقیب شبکه‌های استریم ویدیو، به نظر می‌رسد حالا اپل هم تمام توان خود را به کار گرفته تا از رقبا عقب نماند. در این راستا برآورد شده ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

در بازار رو به رشد و پر از رقیب شبکه‌های استریم ویدیو، به نظر می‌رسد حالا اپل هم تمام توان خود را به کار گرفته تا از رقبا عقب نماند. در این راستا برآورد شده که قرار است اپل برای هر اپیزود سریال جدیدش به نام See حدود 15 میلیون دلار هزینه کند. این سریال در یک آینده پسا آخرالزمانی اتفاق می‌افتد و اپل آن را به همراه اپل تی‌وی پلاس معرفی کرده بود.

شبکه‌های جدیدی که در این بازار وارد رقابت با غول‌هایی همچون نتفلیکس و هولو می‌شوند برای اینکه در رقابت حرفی برای گرفتن داشته باشند مایل هستند تا جایی که ممکن است در این حوزه خرج کنند. مثلا شبکه‌هایی مثل اپل تی‌وی پلاس، دیزنی پلاس و اچ‌بی‌او مکس از این دسته هستند و بر اساس گزارش وال استریت ژورنال سریال See اپل تی‌وی پلاس می‌تواند رکوردی جدید در سریال‌های تلویزیونی به جای بگذارد.

اپل تی‌وی پلاس

برای مقایسه می‌توان به پر خرج‌ترین سریال حال حاضر تلویزیون یعنی بازی تاج و تخت اشاره کرد. این سریال عظیم بعد از 8 فصل به رکورد 15 میلیون دلار به ازای هر اپیزود رسید و اپل می‌خواهد سریال See را با همین بودجه به روی آنتن بفرستد. البته اختصاص چنین هزینه برای یک سریال جدید سای‌فای که هنوز مخاطب خود را پیدا نکرده ریسک بزرگی به نظر می‌رسد، حتی اگر بازیگرانی مثل «جیسون موموا» و «آلفری وودارد» در آن به ایفای نقش پرداخته باشند.

این در حالی است که قبلا اعلام شده سریال جدید دیزنی به نام The Mandalorian هزینه‌ای در حدود 10 میلیون دلار به ازای هر اپیزود خواهد داشت، اما وال استریت ژورنال گزارش داده که ممکن است هزینه برخی از اپیزودهای آن از این مقدار هم فراتر رفته و به حدود 15 میلیون دلار برسد. چنین اعدادی نشان دهنده این است که شرکت‌هایی مثل دیزنی و اپل نقش شبکه‌های استریم را در تجارت خود بسیار مهم می‌دانند.

حالا باید دید آیا با چنین هزینه‌هایی، سریال‌های جدید این شبکه‌ها می‌توانند استقبال مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و به موفقیت مد نظر شرکت‌های سازنده دست پیدا کنند و برای جذب مخاطب به سمت این شبکه‌های استریم ویدیوی نوپا کافی هستند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    اپلی که من میشناسم، برای هر قسمت سی تا درآمد خواهد داشت یا بیشتر، کاسبه

  • Whiteshadow
    Whiteshadow | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    خوبه هر چی رقابت سنگین تر بشه بهتر هست باعث میشه سریالای بهتری بسازن ولی بودجه مهم نیست محتوا مهم تره فصل هشت گیم اف ترونز با اون بودجه ی سنگین دیدیم چی شد ولی مطمئنم اپل کارشو بلده

مطالب پیشنهادی