ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نورالینک
تکنولوژی

شرکت نورالینک ایلان ماسک جزئیات رابط انسان-ماشین خود را منتشر می‌کند

کمپانی نوروساینس ایلان ماسک به نام نورالینک (Neuralink)، که قرار است یک رابط مغز-ماشین فوق پهن باند را برای برقراری ارتباط پر سرعت انسان و کامپیوتر توسعه دهد، تصمیم گرفته تا برخی از مشخصات این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمپانی نوروساینس ایلان ماسک به نام نورالینک (Neuralink)، که قرار است یک رابط مغز-ماشین فوق پهن باند را برای برقراری ارتباط پر سرعت انسان و کامپیوتر توسعه دهد، تصمیم گرفته تا برخی از مشخصات این پروژه محرمانه را منتشر کند.

اکانت نورالینک در توییتر اعلام کرده که یک رویداد را در تاریخ 25 تیر (16 جولای) در سن فرانسیسکو میزبانی خواهد کرد و اطلاعاتی را در مورد این پروژه که دو سال پیش آغاز شده را به اشتراک خواهد گذاشت. این رویداد قرار است پخش زنده هم داشته باشد.

نورالینک

از زمان آغاز کار روی پروژه در سال 2017، اطلاعات و جزئیات روند پروژه از اطلاع عموم دور نگاه داشته شده. با این حال گزارش شده بود که سال گذشته این شرکت یک مرکز آزمایش حیوانات در سن فرانسیسکو احداث کرده و همچنین تحقیقات روی گونه‌های نخستی‌سان را در مرکز تحقیقات ملی نخستی‌سانان آغاز کرده است.

خود ماسک هم که سابقه طولانی در به اشتراک‌گذاری بیش از حد اطلاعات دارد، تا به اینجا درباره این پروژه سکوت کرده و فقط چندبار در مورد نورالینک توییت کرده است.

با این حال می‌دانیم که هدف اصلی نورالینک این است که به انسان‌ها برای رسیدن به سرعت پیشرفت هوش مصنوعی کمک کند و در واقع این اطمینان فراهم شود که انسان می‌تواند کار خود را با این تکنولوژی رو به رشد ادامه دهد.

ماسک به دفعات در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کرده و در مورد پیامدهای قوی‌تر شدن این تکنولوژی تا جایی که انسان هم به گرد پای آن نرسد هشدار داده است. او در سال‌های اخیر گفته بود که نورالینک می‌تواند به برقراری ارتباط بین انسان و کامپیوتر با پهنای باند زیاد و سرعت بالا کمک کند. نورالینک در واقع پروژه طولانی مدت ماسک برای پر کردن شکاف بین انسان و کامپیوتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی