ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نوزادان زودرس مشکلات عاطفی بیشتری را در بزرگسالی تجربه می‌کنند

بر اساس تحقیقات جدید نوزادان زودرس احتمالا در بزرگسالی به برخی از ناهنجاری‌های غیر منتظره مثل عدم توانایی در برقراری رابطه عاطفی، رابطه جنسی و ناباروری مبتلا می‌شوند. از پیش ثابت شده که تولد زودهنگام ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۵

بر اساس تحقیقات جدید نوزادان زودرس احتمالا در بزرگسالی به برخی از ناهنجاری‌های غیر منتظره مثل عدم توانایی در برقراری رابطه عاطفی، رابطه جنسی و ناباروری مبتلا می‌شوند.

از پیش ثابت شده که تولد زودهنگام و وزن کم در هنگام تولد می‌توانند سلامت افراد را با مشکلاتی مواجه کنند. مثلا ناتوانی یادگیری و جسمانی و اختلالات روانی مثل افسردگی بالینی از این دسته هستند.

در این تحقیق، دانشمندان نتیجه 21 مطالعه بلند مدت جمعیتی را روی افرادی که سابقه رابطه‌های عاطفی و روابط جنسی آن‌ها ثبت شده بود مورد بررسی قرار دادند. این مطالعات در مجموع اطلاعات حدود 4.5 میلیون بزرگسال را که در محدوده‌های سنی مختلف قرار داشته و از 12 کشور جمع‌آوری شده بودند را شامل می‌شد.

نوزادان زودرس

به صورت میانگین افرادی که پیش از 36 هفتگی متولد شده بودند با احتمال کمتری روابط عاشقانه یا جنسی را تجربه می‌کردند و همچنین احتمال داشتن فرزند در آن‌ها نسبت به افرادی که در مدت طبیعی متولد شد بودند کمتر بود.

در مقاله این تحقیق اشاره شده:

نداشتن رابطه عاطفی و کمبود روابط جنسی می‌تواند منجر به احساس شادی کمتر و پایین آمدن سلامت جسمی و روانی شود. در مجموع مشکلاتی که این افراد در برقراری روابط اجتماعی دارند منجر به پیامدهای منفی در زندگی آینده آن‌ها می‌شود. وضعیت مالی ضعیف‌تر، تنهایی اجتماعی و سطح پایین‌تر سلامت روانی و جسمانی از این دسته هستند.

علاوه بر این بین گروه‌های مختلف این افراد هم در برخی زمینه‌ها عدم شباهت به چشم می‌خورد. مثلا افرادی که زودتر از 28 هفتگی متولد شده بودند، در برقراری روابط اجتماعی وضعیت بدتری از افرادی که بین 28 تا 31 هفته متولد شده بودند را نشان می‌دادند.

یکی از محققان در این رابطه گفته:

نوزادان زودرس به خاطر کمبود مهارت‌های اجتماعی، در پیدا کردن یک شریک عاطفی به مشکل برمی‌خوردند و همین مساله در نهایت روی سلامت جسمی و روانی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد

با این اوصاف یافتن راهی برای اینکه این افراد در زندگی از لحاظ اجتماعی عقب نمانند بسیار حیاتی بوده و به خصوص در سال‌های اول زندگی مهمتر به نظر می‌رسد. با این حال نکته مثبت تحقیق این بود که نوزادان زودرس در بزرگسالی بعد از موفقیت در برقراری رابطه عاطفی و یا تشکیل زندگی و فرزندآوری، مثل سایر افراد روابط موفق و مثبتی را تجربه می‌کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی