ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محتوای فضای مجازی
تکنولوژی

رئیس سازمان صدا و سیما: ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، گفت در این شرایط باید بتوانیم با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم. «عبدالعلی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، گفت در این شرایط باید بتوانیم با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم.

«عبدالعلی علی عسگری» در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی، گفت پویانمایی تاثیرات عمیقی بر کودکان و نوجوانان دارد و به همین دلیل نباید از این مهم غفلت کرد بلکه باید این هنر و صنعت مهم را اولویت قرار داد:

«هجمه فرهنگی دشمن بسیار سنگین است. ما امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و بیشترین هجمه امروزه علیه حجاب و عفاف مردمان این سرزمین است. ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است و ما باید بتوانیم در این شرایط با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک بپرورانیم.»

با این حال هنوز آمار رسمی و به روز شده‌ای از اینکه در حال حاضر چند درصد از محتواهای فضای مجازی مستجهن هستند، وجود ندارد. برای مثال دو سال قبل «سید ابوالحسن فیروز‌آبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته بود که براساس آمارهای منتشره محتوای مستهجن فضای مجازی در دنیا حدود پنج الی شش درصد است و اگرچه در کشورمان عدد مشخصی وجود ندارد، اما قطعا زیر یک درصد است.

انتشار محتوای مستهجن در فضای مجازی و آسیب آن به کودکان، از موضوعاتی است که همواره مورد توجه بوده و مسئولان و فعالان این حوزه بررسی‌های و تصمیم‌گیری‌های زیادی در این مورد انجام داده‌اند. برای مثال وزیر ارتباطات در این باره توضیح داده بود که محتوای فضای مجازی به صورت هوشمند پالایش و مصداق‌های غیرمجاز فیلتر می‌شوند. درهمین راستا هم «محمدجواد آذری جهرمی» تاکید بیشتری به راه اندازی اینترنت مناسب برای کودکان داشته تا محتوای مناسب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

با این حال، رئیس سازمان صدا و سیما باور دارد که این سازمان می‌تواند نقش مهمی در تربیت کودکان ایفا کند. او می‌گوید محتوای تولیدات پویانمایی و عروسکی اهمیت زیادی دارد و نویسندگان و فیلم‌نامه نویسان باید با مطالعات جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخی و فرهنگی فیلم نامه‌هایی فاخر و جذاب برای تولیدات پویانمایی و عروسکی فراهم کنند؛ ضمن آنکه دستمایه مهم دیگر برای نوشتن فیلم نامه رونق تولید» است و ما باید از طریق پویانمایی فرزندانمان را کارآفرین بار بیاوریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • leoman
    leoman | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

    کنتور که نمیندازه شما بگو 95 درصد. کلا یا از اون ور تحریم هستیم یا از این ور فیلتر شدن بزرگوار شما در مورد کدوم 80 درصد صحبت میکنی

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

    دو حالت داره. یا این بزرگوار تعریفشون از مستهجن با ما متفاوته. یا اینکه فضای مجازی (!) ای که ایشون بهش دسترسی دارند واقعاً 80 درصد محتواش مستهجنه!

  • اهورا
    اهورا | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    خاک بر سرت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی