ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مرورگر اج قدیمی را از نسخه بعدی ویندوز 10 حذف می کند

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در سه ماهه اول سال 2020 مرورگر مایکروسافت اج کلاسیک خود را با مرورگر اج جدیدش که بر پایه کرومیوم توسعه داده شده جایگزین می‌کند. بر اساس یک مدخل جدید ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در سه ماهه اول سال 2020 مرورگر مایکروسافت اج کلاسیک خود را با مرورگر اج جدیدش که بر پایه کرومیوم توسعه داده شده جایگزین می‌کند.

بر اساس یک مدخل جدید در 20H1 Build 18936 ویندوز 10، مایکروسافت پروسه حذف مرورگر اج کلاسیک را آغاز کرده تا احتمالا جای بیشتری برای مرورگر اج کرومیوم خود باز کند. با این حال اج قدیمی همچنان روی بیلد 18396 ویندوز 10 قابل استفاده است و این یعنی تغییراتی که مایکروسافت اعمال کرده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

مرورگر مایکروسافت اج

اینطور که به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست مایکروسافت این جایگزینی را انجام دهد و بر اساس نام این مدخل، اگر یک ورژن Win32  جدید از اج (مثل اج کرومیوم) روی سیستم شناسایی شود، این مرورگر در لیست اپ‌ها مخفی می‌شود. با این اوصاف احتمالا این یک راه حل موقت تا زمان انتشار این مرورگر به همراه یک نسخه جدید ویندوز خواهد بود.

در حال حاضر فعال کردن این قابلیت تغییر خاصی در کار مرورگر مایکروسافت اج ایجاد نمی‌کند و حتی اگر نسخه‌های Canary، Dev و بتا روی سیستم نصب باشند باز هم مرورگر اج در لیست منوی استارت ویندوز دیده می‌شود.

مایکروسافت مرورگر بر پایه کرومیوم را در کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان خود یعنی مایکروسافت بیلد معرفی کرده بود و در حال حاضر نسخه بتا و Canary آن در دسترس قرار دارد. کاربران ویندوزهای 7، 10 و یا MacOS می‌توانند این دو نسخه را دانلود کرده و آزمایش کنند.

با اینکه مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار اج جدید را اعلام نکرده است اما با توجه به روند تغییرات اخیر، شاهد حضور این مرورگر جدید در نسخه آینده ویندوز 10 یعنی 19H2 نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    تجربه من در مورد مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم ( اپرا ، ویوالدی ، بریو ) بسیار خوب و مثبت بوده و به نظرم بهتر از کروم بودند .... امیدوارم اج هم همینطور عمل کنه ..

    دست مایکروسافت درد نکنه که کار طراح های وب رو راحت تر کرد ... دیگه کلا یک کد مینویسیم و نیاز نیست برای اینترنت اکسپلور و اج کار اضافی انجام بدیم ... فایرفاکس هم که خوشبختانه کاملا بدون مشکل و استاندارد کدها رو اجرا میکنه ...

    کم کم از شر اینترنت اکسپلورر و دار و دسته اش ( همین اج ) راحت میشیم ...

    مایکروسافت کلا یک کار درست تو کل تاریخ مرورگر هاش اگر انجام داده باشه ، همین کار ( تعویض هسته اج ) هستش

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    من گوگل كروم رو به خاطر سينك يكساني كه با موبايل داره استفاده ميكنم...

    اما خب اج كروميوم بنظرم حق اش هست كه بهش فرصت امتحان داده بشه ،

    اسكرول نرم اش و سينك آني اش با كروم و البته بخش تنظيمات اش بهتر از كروم هست...

مطالب پیشنهادی