ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو
تکنولوژی

کالبدشکافی مک بوک پرو 2019؛ باتری بزرگ تر و SSD غیر قابل تعویض

وب سایت iFixit مک بوک پرو 13 اینچی مدل 2019 را کالبدشکافی کرده و تغییرات قابل توجه آن را منتشر کرده است. از مهم ترین نکات این کالبدشکافی می توان به باتری بزرگ تر، پورت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

وب سایت iFixit مک بوک پرو 13 اینچی مدل 2019 را کالبدشکافی کرده و تغییرات قابل توجه آن را منتشر کرده است. از مهم ترین نکات این کالبدشکافی می توان به باتری بزرگ تر، پورت های تاندربولت و هدفون ماژولار و حافظه SSD غیر قابل تعویض اشاره کرد.

در ادامه سایت iFixit مدل پایه مک بوک پرو سال 2019 که چند روز قبل معرفی شد را با مک بوک پرو سال 2016 مقایسه و به نکات مثبت و منفی تغییرات مدل جدید اشاره کرده است.

تغییرات مثبت

مک بوک پرو

خوشبختانه پورت تاندربولت و ماژول هدفون (که شامل میکروفن و کانکتور Touch ID است) قابل تعویض هستند. این خبر خوبی برای تعمیرکاران مک بوک به شمار می رود چون در صورت خرابی این قطعه ها دیگر نیازی به تعویض مادربرد نیست.

باتری هم دستخوش تغییراتی شده و ظرفیت آن به 58.2 وات ساعت افزایش پیدا کرده است (در مقایسه با 54.5 وات ساعت مدل 2016 که تاچ بار نداشت). این افزایش ظرفیت باتری احتمالاً به دلیل اضافه شدن تاچ بار و آپگرید چیپ T2 بوده است. مدت زمان کارکرد اما مثل دیگر مدل های Pro روی همان 10 ساعت باقی مانده و افزایشی ندارد.

تغییرات منفی

مک بوک پرو

یکی از نا امیدکننده ترین تغییرات مک بوک پرو سال 2019 غیر قابل تعویض بودن حافظه SSD آن است. در مدل قدیمی از یک چیپ اختصاصی SSD استفاده شده بود که اگرچه قابلیت ارتقاء نداشت، ولی قابل تعویض بود. حالا در مدل 2019 این حافظه SSD در جای خود لحیم شده و قابل تعویض نیست. علاوه بر حافظه اصلی، حافظه رم را هم نمی توان عوض کرد.

خبر بد دیگر کم شدن تعداد لوله های انتقال حرارت است. اپل این کار را کرده تا جا برای تاچ بار باز شود. البته مک بوک پرو جدید همچنان به اندازه مدل قبلی گرما تولید می کند. کالبدشکافی بیشتر نشان داد که علیرغم کوچک تر شدن اسپیکرها به میزان قابل توجه، کیفیت صدای آن ها دست نخورده باقی مانده است.

موارد دست نخورده

مک بوک پرو

در مک بوک پرو سال 2019 کماکان از همان کیبورد نسل سوم اصلاح شده و پروانه ای قدیمی استفاده شده است. مک بوک پرو 15 اینچی مدل 2015 هم همین کیبورد را داشت. احتمال دارد مشکلات قبلی این صفحه کلید دوباره گریبانگیر کاربران شود.

جمع بندی

به طور کلی در بحث تعمیرات، مک بوک پرو سال 2019 امتیاز خوبی دریافت نمی کند. اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم این لپ تاپ عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذاشته که می توان آن را حتی با مدل های 13 اینچی پرو که پردازنده های قوی تری دارند هم مقایسه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی