ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

traffic drones
خودرو

پلیس ترافیک لندن از پهپاد برای کنترل رانندگان استفاده می کند

پلیس لندن در اقدامی جالب قصد دارد از پهپادها برای کنترل رانندگانی که قانون شکنی نموده و یا حرکات پر خطر انجام دهند، استفاده کند. این پهپادها هنگام پرواز بر فراز لندن همواره بر خیابان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

پلیس لندن در اقدامی جالب قصد دارد از پهپادها برای کنترل رانندگانی که قانون شکنی نموده و یا حرکات پر خطر انجام دهند، استفاده کند. این پهپادها هنگام پرواز بر فراز لندن همواره بر خیابان ها نظارت کرده و به دنبال رانندگان خطرناک و افرادی که در مسابقات خیابانی شرکت می کنند، خواهند بود.

در صورتی که اپراتورها و ناظران هر گونه عامل بر هم زننده امنیت عبور و مرور را از طریق پهپادها تشخیص دهند، به واحدهای زمینی و ماموران مستقر در خیابان ها دستور دخالت و پیگیری می دهند.

بهره گیری از پهپادها برای کنترل رفتارهای ترافیکی بخشی از برنامه ای است که با عنوان Vision Zero اجرا می شود. بر اساس فاز اول این برنامه مقامات شهر لندن کاهش 65 درصدی جان باختگان و مصدومیت های شدید ناشی از تصادفات و سوانح ترافیکی تا سال 2022 را هدفگذاری کرده اند. در فاز دوم برنامه Vision Zero به صفر رساندن آمار کشته ها و مصدومین در خیابان های لندن تا سال 2030 دنبال خواهد شد.

اندی کاکس (Andy Cox) رئیس پلیس ترافیک لندن استفاده از پهپادها را تنها یکی از راهکارهای موجود نامیده و افزوده روش های دیگری برای دستیابی به اهداف برنامه Vision Zero اتخاذ می شوند.

آقای کاکس تاکید کرده هدف اصلی پهپادها "پیشگیری از رانندگی خطرناک" است و با پرواز آنها بر فراز لندن رانندگان باید این پیام را دریافت کنند که رانندگی مطمئن می تواند ضامن ایمنی و حفظ کننده گواهینامه باشد.

رئیس پلیس ترافیک لندن در اظهار نظری بسیار جالب گفته برای رسیدن به بهترین حالت بازدارندگی باید از اقدامات شدید و قوانین سفت و سخت کمک گرفت و این همان هدفی است که به واسطه پهپادها آسان تر محقق می شود.

در گام نخست پهپادهای پلیس ترافیک لندن به طور آزمایشی بین 22 الی 26 جولای (31 تیر الی 4 مرداد) در انفیلد و در منطقه ای که در دو سال اخیر هشت نفر آنجا کشته شده اند، انجام وظیفه خواهند کرد.

آنطور که اعلام شده پهپادهای پلیس لندن به دوربین های دید در شب مجهز بوده و به منظور کنترل نامحسوس رانندگان توانایی پرواز در ارتفاع بسیار بالا را خواهند داشت. در زمان هایی هم که نیاز به بازدارندگی باشد، این پهپادها به سطح زمین نزدیک تر می شوند تا در معرض دید رانندگان قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    پیش به سوی کره شمالی

مطالب پیشنهادی