ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلسکوپ اشعه ایکس روسیه
علمی

تلسکوپ اشعه ایکس روسیه به فضا پرتاب شد؛ کشف میلیون ها سیاه چاله در آینده نزدیک

روسیه با موفقیت یک تلسکوپ فضایی اشعه ایکس به نام Spektr-RG را که با کمک آلمان ساخته شده بود به فضا فرستاده است. این تلسکوپ صد روز زمان نیاز دارد تا به مقصد اصلی خود ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

روسیه با موفقیت یک تلسکوپ فضایی اشعه ایکس به نام Spektr-RG را که با کمک آلمان ساخته شده بود به فضا فرستاده است. این تلسکوپ صد روز زمان نیاز دارد تا به مقصد اصلی خود در مدار برسد. پس از آن تلسکوپ اشعه ایکس روسیه در شرایطی آرام و با فاصله یک میلیون کیلومتر از زمین به انجام تحقیقات خواهد پرداخت.

این تلسکوپ در فاصله یک میلیون کیلومتری زمین مستقر خواهد شد

در این نقطه برآیند جاذبه زمین و خورشید به صفر می رسد و این تلسکوپ با مصرف حداقل سوخت قادر به انجام فعالیت هایش خواهد بود. اگر روس ها موفق به رساندن Spektr-RG به نقطه مورد نظر شوند، ممکن است بتوانند درکمان از جهان را متحول کنند. تلسکوپ اشعه ایکس روسیه قرار است تحقیقی بسیار کامل و با جزییات را طی زمان شش و نیم سال به انجام برساند که در نهایت می تواند منجر به کشف بیش از صد هزار خوشه کهکشانی، صدها هزار ستاره فعال و حدودا سه میلیون سیاه چاله کلان جرم شود.

تلسکوپ اشعه ایکس روسیه
لحظه پرتاب تلسکوپ اشعه ایکس روسیه، Spektr-RG

علاوه بر تولید یک نقشه پر جزییات از جهان، تلسکوپ Spektr-RG قرار است به درک بهتر نحوه شکل گیری سیاه چاله ها، نحوه پخش شدن ماده در جهان و تاثیرات ماده تاریک بر انبساط کهکشان ها نیز کمک کند.

این اتفاق موفقیتی بزرگ برای ستاره شناسی این کشور محسوب می شود. با اینکه طراحی تلسکوپ اشعه ایکس روسیه با طرح های اولیه بسیار متفاوت است و پرتابش نیز با چندین تاخیر مواجه شد، روسیه و [تا حدی] آلمان را جزو پیشرفته ترین کشورها در صنعت ستاره شناسی اشعه ایکس قرار می دهد.

با اینکه تلسکوپ های اشعه ایکس تاکنون موفقیت های بسیار چشمگیری داشته اند، احتمالا هیچ کدام از آن ها تا مدتی موفق به کشف آن چه Spektr-RG مشاهده خواهد کرد نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی