ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

شهرداران علیه هکرها؛ اتحاد صدها شهر در آمریکا علیه باج دهی به حملات سایبری

بیش از 255 شهردار در ایالات متحده علیه باج دهی به هکرها متحد شدند. این تصمیم در پی حملات گسترده هکرها به شهرهای آمریکا گرفته شده است. بیش از 225 شهردار آمریکایی در بیانیه ای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۰

بیش از 255 شهردار در ایالات متحده علیه باج دهی به هکرها متحد شدند. این تصمیم در پی حملات گسترده هکرها به شهرهای آمریکا گرفته شده است.

بیش از 225 شهردار آمریکایی در بیانیه ای تحت عنوان «خودداری از باج دهی به کلاهبرداران بدافزاری» تصمیم گرفته اند که دیگر به خلافکاران و هکرها باج ندهند. این راهکار پس از برگزاری کنفرانس شهرداران آمریکا در ماه گذشته اتخاذ شده است.

از سال 2013 تاکنون حداقل 170 شهرستان، شهر و دولت ایالتی آمریکا هدف حمله بدافزارها قرار گرفته اند. در این حملات از بدافزارها برای از کار انداختن سیستم های دولتی استفاده می شود و هکرها معمولاً در ازای بازگرداندن اطلاعات سیستم ها درخواست رمزارز می کنند.

از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 22 شهر آمریکا آماج حملات سایبری قرار گرفته اند. در یکی از حملات اخیر شهر «لیک سیتی» (Lake City) ایالت فلوریدا هدف حمله هکرها قرار گرفت و مسئولین شهر را وادار کرد تا برای دسترسی دوباره به تلفن ها و ایمیل های سیستمی، 43 بیت کوین به ارزش 490 هزار دلار به هکرها بپردازند. پس از این حادثه مدیر IT شهر اخراج شد.

ابزار Scan4You

حمله دیگری هم اردیبهشت ماه گذشته (مه 2019) در شهر بالتیمور انجام شد. در پی این حمله که از طریق ارسال ایمیل خرابکارانه انجام شده بود، سیستم های حیاتی شهر از کار افتادند و خرابکاران درخواست 13 بیت کوین (معادل 151 هزار دلار) از مقامات شهر کردند.

مأمورین FBI به شهرداری بالتیمور توصیه کردند از پرداخت مبلغ خواسته شده به هکرها خودداری کند. در پی این تصمیم، هکرها اسناد محرمانه این شهر را منتشر کردند. تخمین زده می شود انتشار این اسناد بالغ بر 18 میلیون دلار خسارت به شهر وارد کرده باشد، که به مراتب بیشتر از رقم درخواستی هکرها است.

«برنارد سی. جک» شهردار بالتیمور که در کنفرانس شرکت کرده بود گفت:

«تنها مزیت باج دهی به هکرها تشویق دیگران به انجام این قبیل حملات غیرقانونی است.»

1407 شهر با جمعیت حداقل 30 هزار نفری عضو کنفرانس شهرداران ایالات متحده هستند. تصمیم گرفته شده در این کنفرانس همسو با توصیه سازمان FBI بوده و به عقیده آنها می تواند از حملات آتی علیه سیستم های دولتی جلوگیری به عمل آورد.

البته شاید هکرها با این نظر موافق نباشند و همچنان به تلاش خود ادامه دهند. در این صورت، بهتر است شهرهای آمریکا به فکر تقویت سیستم های امنیتی خود باشند تا از حملات مشابه جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی