ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تومن
تکنولوژی

استارت‌آپ تومن: اقدامات سازمان تاکسیرانی مخل رقابت است

بعد از هم‌پذیرنده شدن دو پلتفرم ریالو و فون‌پی، رییس سازمان تاکسیرانی اعلام کرده که بارکدهای یکسانی در تاکسی‌ها نصب می‌شود و به دیگر بازیگران این حوزه فرصت داده شده تا به موضوع هم‌پذیرندگی ملحق شوند؛ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۰

بعد از هم‌پذیرنده شدن دو پلتفرم ریالو و فون‌پی، رییس سازمان تاکسیرانی اعلام کرده که بارکدهای یکسانی در تاکسی‌ها نصب می‌شود و به دیگر بازیگران این حوزه فرصت داده شده تا به موضوع هم‌پذیرندگی ملحق شوند؛ موضوعی که با واکنش منفی بازیگر اصلی این حوزه یعنی اپلیکیشن «تومن» مواجه شده است.

استارت‌آپ تومن معتقد است هم‌پذیرندگی یک مساله حوزه پرداخت است و سازمان تاکسیرانی کشور نمی‌تواند نوع پرداخت را تعیین کند. به گفته آنها اقدامات و دستورات این سازمان، نقض قوانینی همچون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و مخل رقابت است. «احمدرضا آرمانی» مدیر مارکتینگ تومن در گفتگو با دیجیاتو ضمن انتقاد از رفتار و تصمیمات سازمان تاکسیرانی کشور به این پرسش که ایستگاه‌های تاکسی در این روزها با بارکدهای تومن چه می‌کنند اینگونه پاسخ می‌دهد:

«از صبح شنبه شاهد این بودیم که در ایستگاه‌های تاکسی مانند میدان ونک و میدان آزادی برخی از بارکدهای دوبعدی تومن از تاکسی‌ها برداشته شده بود و طبق پرسشی که از تاکسی‌رانان شد، متوجه شدیم که برخی از رییس خط‌ها و ناظرین از روز پنج‌شنبه به آنها تلویحا گفته‌اند که شنبه بدون بارکد تومن سرکار بیایید.»

تومن

او با اشاره به این مسئله که هنوز الزامات و دستورالعمل اجرایی «پرداخت بان» توسط بانک مرکزی و شاپرک تعیین و تکلیف نشده است و در حد یک پیش‌نویس است، می‌گوید که وظیفه نظارت بر پرداخت‌بان‌ها بر عهده بانک مرکزی است و نه سازمانی دیگر.

مدیر مارکتینگ تومن می‌گوید که این استارت‌آپ سهمی ۸۰ درصدی از بازار پرداخت کرایه تاکسی را در اختیار دارد و هم‌پذیرندگی فعلی بین دو بازیگر که روی هم بیست درصد سهم از بازار در اختیار دارند، اتفاق افتاده است: «ما هم می‌خواهیم بدانیم که شرایط این هم‌پذیرندگی چیست و از سازمان تاکسیرانی دستورالعمل این موضوع را خواستیم تا بدانیم مسائل امنیتی و فناورانه آن چطور حل و فصل شده اما جوابی در این مورد نگرفتیم. اگر فردا این سیستم به مشکل بخورد و مسائل امنیتی و متولی آن مشخص نباشد، ما چه کار باید کنیم؟»

آرمانی خبر می‌دهد که سازمان تاکسیرانی به آنها گفته که رانندگان از تعدد برچسب‌ها شکایت دارند؛ موضوعی که در اصل صحیح است و باید برای آن فکری کرد، اما او می‌گوید: «رانندگان متوجه می‌شوند که کدام سرویس بیشترین مشتریان را دارد و از آن استفاده می‌کنند. ما سعی کردیم که بهتر از سایر بازیگران کار کنیم و به همین دلیل هم توانستیم بازیگر اول شویم.»

آرمانی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد آنها برای سازمان تاکسیرانی چیست به دیجیاتو می‌گوید: «باید یک سرویس مشترک و قدرتمند که بانک مرکزی تعیین کند وجود داشته باشد. ما اگر سه ماه هم پیش برویم و شاپرک هم به هیچ مشکلی برنخورد، ممکن است مجوزهای پرداخت‌بانی تایید شود و پروتکل‌های جدیدی راه می‌افتد و سیستم باید دوباره از نو طراحی شود. تا وقتی که ماجرای پرداخت‌بانی و موضع بانک مرکزی درست مشخص نشود، نمی‌توان کاری کرد.»

گفتنی است که تومن در همین راستا بیانیه‌ای نیز منتشر کرده است که می‌توانید نسخه کامل آن را اینجا بخوانید. تومن در این بیانیه نامه دریافتی خود از تاکسیرانی و نامه ارسالی‌اش در پاسخ به درخواست تاکسیرانی را منتشر کرده است.

تومن تومن

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi legolas
    mahdi legolas | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    مقایسه پرداخت تاکسی با دستگاه پوز خیلی بی معنیه، دستگاه پوز هر برندی که باشه مهم نیست یه کار رو انجام میده، اما این پرداخت ها هرکدون به اپلیکیشن و کیف پول خودشون نیاز دارن، اینا بهونست که تومن بخاطر سهم بیشتر خودش جلوی راحتی مردم رو میگیره، اگه واقعا بازیگر خوبی هستید درجهت راحتی مردم قدم بردارید

مطالب پیشنهادی