ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرانسه از تشکیل فرماندهی فضایی در ارتش خبر داد

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه همزمان با روز ملی این کشور از صدور مجوز تشکیل فرماندهی فضایی به عنوان بخشی از ارتش خبر داد. مکرون خطاب به افسران ارتش گفت که فرماندهی نظامی به عنوان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه همزمان با روز ملی این کشور از صدور مجوز تشکیل فرماندهی فضایی به عنوان بخشی از ارتش خبر داد.

مکرون خطاب به افسران ارتش گفت که فرماندهی نظامی به عنوان بخشی از نیروی هوایی رسما از شهریور ماه تشکیل شده و مسئولیت دفاع از ماهواره های این کشور در فضا را به عهده خواهد داشت. پس از شروع فعالیت این بخش نام نیروی هوایی رسما به نیروی فضایی و هوایی تغییر خواهد کرد.

فرانسه ۳.۶ میلیارد دلار را به نوسازی تجهیزات فضایی اختصاص داده

این پروژه از سال گذشته در دست بررسی بوده و دلیل اصلی آن افزایش تحرکات نظامی ابرقدرت ها در زمینه فضا است. سال گذشته دولت از «فلورنس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه خواسته بود با بررسی ابعاد مختلف نظامی گری کشورهای دیگر در فضای خارج از جو طرح هایی را برای حفظ نفوذ فضایی کشورش تدوین کند.

با توجه به حوزه مسئولیت بخش جدید می توان آنرا جایگزین فرماندهی فضایی مشترک فرانسه به حساب آورد که وظیفه حراست از دارایی های فضایی و هماهنگی با دیگر کشورهای اروپایی را بر عهده دارد.

فرماندهی فضایی
لحظه پرتاب ماهواره CS0-1

هرچند فرانسه پس از آمریکا و روسیه سومین کشوری بود که به تاسیس آژانس فضایی اقدام کرد اما تنها در سال های اخیر شروع به تمرکز دوباره روی این حوزه کرده است. دولت مکرون بودجه ۳.۶ میلیارد دلاری را برای سرمایه‌گذاری و نوسازی ماهواره های داخلی بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ در نظر گرفته است. پاریس سال گذشته نیز ماهواره نظامی نسل جدید CS0-1 را روانه فضا کرد که در زمینه شناسایی کاربرد دارد.

دولت آمریکا نیز پارسال فرمان تشکیل فرماندهی فضایی با بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری را صادر کرد که به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح این کشور از سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

تماشا کنید: جلیقه زردهای فرانسه فروشگاه اپل را غارت کردند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی