ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره های گالیله
تکنولوژی

ماهواره های مسیریابی گالیله اروپا پنج روز است که از کار افتاده اند

سیستم مسیریابی ماهواره ای اروپا (مشابه GPS) حدودا چهار روز است که از کار افتاده. قطعی برق عامل این اتفاق است اما هنوز مشخص نیست دلیل آن چه بوده و ماهواره های گالیله همچنان از ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

سیستم مسیریابی ماهواره ای اروپا (مشابه GPS) حدودا چهار روز است که از کار افتاده. قطعی برق عامل این اتفاق است اما هنوز مشخص نیست دلیل آن چه بوده و ماهواره های گالیله همچنان از دسترس خارجند.

با توجه به اطلاعاتی که در وبسایت بررسی وضعیت این ماهواره ها موجود است، از 26 ماهواره گالیله، 24 تای آن ها غیر قابل استفاده اند و دوتای دیگر در حال آزمایش شدن؛ یعنی هنوز برای استفاده واقعی آماده نیستند.

دلیل این قطعی برق هنوز اعلام نشده است

سازمان اروپایی GNS که مسئولیت اداره این سیستم را بر عهده دارد، هنوز بیانیه ای درباره دلیل پشت این ماجرا منتشر نکرده است، با اینکه ماهواره های گالیله از 20 تیرماه غیر فعالند. در همان روز این سازمان بیانیه ای منتشر کرد که به شرکت ها و سازمان ها هشدار می داد که سطح عملکرد ماهواره های گالیله افت شدیدی داشته است و ممکن است حداقل عملکرد لازم برای قابل استفاده بودن را نیز نداشته باشند.

ماهواره های گالیله

این سازمان هشدار داد ریسک های استفاده از این سیستم بر عهده کاربران خواهد بود. شنبه نیز بیانیه دیگری منتشر شد که عنوان می کرد کل سیستم ماهواره های گالیله از کار افتاده است و نباید از سیگنال های آن ها استفاده شود. از کار افتادن این سیستم باعث شده کاربران آن مانند سازمان های دولتی و شرکت ها مجبور به استفاده از گزینه های جایگزین دیگر شوند. سیستم ماهواره های گالیله در سال 2016 از سوی اتحادیه اروپا به فضا ارسال شد تا به عنوان یک کزینه دیگر در کنار سیستم های مسیریابی آمریکا و روسیه (GPS و GLONASS) استفاده شود.

این سیستم به دو شکل مجانی و تجاری قابل استفاده است، و به طور گسترده توسط شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی برای مسیریابی و عملیت جستجو و نجات استفاده می شود. به علت مجانی بودن آن نیز محبوبیت بالایی نزد قسمت بزرگی از شرکت های خصوصی تکنولوژی و جامعه علمی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی