ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل جول: متاسفم که نوجوانان به سیگار الکترونیکی علاقمند شده‌اند

«جول» یکی از پرفروش ترین تولیدکننده های سیگار الکترونیکی در دنیا است، حالا اما مدیرعامل این شرکت از علاقمند کردن نوجوانان به آن اظهار تاسف کرده است. تصور عموم مردم از کم خطر بودن سیگارهای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

«جول» یکی از پرفروش ترین تولیدکننده های سیگار الکترونیکی در دنیا است، حالا اما مدیرعامل این شرکت از علاقمند کردن نوجوانان به آن اظهار تاسف کرده است.

تصور عموم مردم از کم خطر بودن سیگارهای الکترونیکی و عدم وجود مواد سرطان‌زا در آن باعث شده بسیاری به استفاده از آن روی بیاورند. بسته بندی های جذاب و مواد معطر موجود در این ابزارها طی کمتر از یک دهه میزان استفاده از سیگارهای الکترونیکی در دبیرستان های ایالات متحده را حدود ۱۰۰۰ درصد افزایش داده است.

بررسی های سازمان غذا و داروی آمریکا نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۶ میلیون دانش آموز در مقطع دبیرستان از سیگارهای الکترونیکی استفاده کرده اند. این مساله انتقادهای فراوانی را متوجه تولیدکنندگان ویپورایزر کرده تا جایی که مقامات سن فرانسیسکو فروش و توزیع سیگارهای الکترونیکی فاقد مجوز FDA را در این شهر ممنوع کردند.

کار تا جایی پیش رفت که رییس این سازمان شرکت ها را تهدید کرد در صورت عدم اخذ تدابیری برای دور نگه داشتن کودکان از این محصولات باید خود را برای برخوردهای شدید آماده کنند. حالا مدیر یکی از بزرگترین فعالان این حوزه یعنی کمپانی «جول» به استفاده فراوان نسل جدید از این محصولات واکنش نشان داده است.

سیگارهای الکترونیکی
کوین بِرنز

«کوین برنز»، مدیرعامل کمپانی تولید ویپورایزر جول که محصولاتش در سراسر دنیا طرفدارانی سرسخت دارد، طی مصاحبه با CNBC خطاب به پدر و مادرها تاکید کرد که از علاقمند شدن نوجوانان به سیگارهای الکترونیکی متاسف است:

قبل از هرچیز باید بگویم که استفاده بچه ها از این محصولات مرا متاسف می کند چون برای آنها ساخته نشده. امیدوارم ما کاری نکرده باشیم که نشان دهنده بی مورد بودن استفاده نوجوانان از سیگارهای الکترونیکی باشد.

اشاره برنز به اتهاماتی است که از سوی برخی به آنها وارد می شود. از نظر این افراد کمپانی جول با تولید پادهای بخار معطر و انتشار پست های متعدد در شبکه های اجتماعی نوجوانان را به سوی محصولاتش جذب می کند. برنز در ادامه مصاحبه گفت که مشکلات این نسل را درک می کند:

به عنوان پدر یک نوجوان ۱۶ ساله چالش هایی را که با آن مواجه هستند درک کرده و با آنها احساس همدلی می کنم.

با این حال به نظر نمی رسد تاسف برنز دردی از پدر و مادرها دوا کند. این شرکت سال گذشته موفق به جذب ۱۲.۸ میلیون سرمایه شد و کماکان به سودآوری برای سهامدارانش ادامه می دهد.

 

منتخب تد: سیگار کشیدن چه تأثیری بر بدن می گذارد

زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه «Persian» فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    پولت رو به جیب زدی دیگه، حالا تاسفت برای چیه؟

  • enrix
    enrix | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    خودتی.....

مطالب پیشنهادی