ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز با فلای‌برد بر فراز پاریس در روز جشن‌های ملی فرانسه [تماشا کنید]

قهرمان سابق جت اسکی «فرانکی زاپاتا» با فلای‌برد ابداعی خودش که انرژی آن توسط یک نوع توربین گازی تامین می‌شود، در جشن‌های روز ملی فرانسه (Bastille Day) بر فراز پاریس به پرواز در آمد. زاپاتا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

قهرمان سابق جت اسکی «فرانکی زاپاتا» با فلای‌برد ابداعی خودش که انرژی آن توسط یک نوع توربین گازی تامین می‌شود، در جشن‌های روز ملی فرانسه (Bastille Day) بر فراز پاریس به پرواز در آمد.

زاپاتا در حالی که یک اسلحه خالی در دست داشت از بالای سر نیروهای نظامی که در حال رژه رفتن در خیابان شانزالیزه بودند هم عبور کرد. بر اساس گزارش France24، زاپاتا برای نشان دادن پتانسیل استفاده نظامی این فلای‌برد، اسلحه به دست در آسمان فرانسه به پرواز درآمده است.

فرمانده نیروهای مسلح فرانسه «فلورنس پارلی» به شبکه رادیویی France Inter گفت که این دستگاه می تواند برای کاربردهای مختلفی مورد آزمایش قرار بگیرد، مثلا به عنوان یک پلتفرم لجستیکی یا حمله‌ای. زاپاتا پیشتر و در سال 2017 هم اعلام کرده بود که با ارتش آمریکا برای کاربرد رزمی این فلای‌برد در حال همکاری است.

تا به حال مشکلات مهندسی فراوانی سر راه استفاده از جت‌پک‌ها به عنوان ادوات نظامی وجود داشته که آنها را از لحاظ عملی برای کاربردهای غیر نمایشی بلا استفاده می‌کرد. از جمله این مشکلات مصرف انرژی بالا، هدایت پذیری سخت و مشکلات ایمنی بستن موتور جت به بدن افراد را می‌توان نام برد.

زاپاتا در زمان همکاری با ارتش ایالات متحده توانست بخش از این مشکلات را حل کند و با ارائه یک مدل بهبود یافته از پلتفرم پروازی، به یک مدل تقریبا ایده‌آل برای کاربردهای نظامی برسد. این نمونه از هفت موتور جت توربینی استفاده می‌کند که داده‌های پرواز را علاوه بر پردازش و جبران‌سازی داخلی به یک نمایشگر هم می‌فرستند تا در صورتی که یکی از موتورهای جت‌پک از کار افتاد، تدابیر لازم انجام شود.

به گفته زاپاتا، این وسیله می‌تواند تا 127 کیلوگرم بار را حمل کرده، به مدت 12 دقیقه با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و تا حداکثر ارتفاع 3 کیلومتر اوج بگیرد. با این حال بر اساس گزارشات این دستگاه بسیار گران بوده و 250 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ تیر ۱۳۹۸

    با اسلحه بالای سر مردم تو جشن داره چرخ میزنه
    اگر همین ایران بود چقدر فحش میدادن ملت که کره شمالی و ...
    حالا که فرانسه است چه نایسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی