ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتیجه چالش سایپا و بیمه مرکزی در مورد توقف صدور بیمه نامه شخص ثالث

براساس قانون، خودروهای صفر کیلومتر برای فروش و خروج از کارخانه باید دارای بیمه نامه شخص ثالث باشند و نیروی انتظامی اجازه پلاک گذاری خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث را نمی دهد. در سال‌های ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

براساس قانون، خودروهای صفر کیلومتر برای فروش و خروج از کارخانه باید دارای بیمه نامه شخص ثالث باشند و نیروی انتظامی اجازه پلاک گذاری خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث را نمی دهد.

در سال‌های اخیر بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه بابت صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر افزایش یافته و همین امر عاملی شده تا صدور بیمه نامه شخص ثالث از سوی شرکت های بیمه برای خودروسازان متوقف و یا با کندی انجام شود.

در حال حاضر گزارشات نشان می‌دهد بیمه مرکزی به دلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه، صدور بیمه‌نامه خودروهای آماده تحویل این شرکت را متوقف کرده است.

بیمه نامه شخص ثالث

به نظر می‌رسد در طی ماه های گذشته بدهی سایپا به شرکت های بیمه بیش از سقف مجاز بوده و بر همین اساس بیمه مرکزی تصمیم گرفت که برای تعیین تکلیف این بدهی ها صدور بیمه نامه شخص ثالث را برای خودروهای آماده تحویل این شرکت متوقف کند.

این در حالیست که شرکت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت می‌کند اما ظاهرا ارقام مذکور بسیار دیر هنگام به شرکت های بیمه واریز می شود و مردم هم در صورت بروز حادثه خسارت خود را از شرکت‌های بیمه دریافت می‌کنند. این در حالی است که شرکت‌های بیمه از شرکت سایپا میلیاردها تومان طلب دارند به عبارتی می‌توان گفت که پول بیمه را شرکت خودروسازی سایپا از مردم دریافت می‌کند و خسارت را شرکت‌های بیمه باید پرداخت کنند.

با این حال ساعاتی پس از انتشار خبر توقف صدور بیمه نامه ها از سوی بیمه مرکزی، مشخص شد که ظاهرا این تهدید کارساز بوده و شرکت سایپا تصمیم به تغییر رویه خود گرفته است.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در واکنش به خبری مبنی بر این که «بیمه مرکزی به دلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه، صدور بیمه‌نامه خودروهای آماده تحویل این شرکت را متوقف کرده است»، گفت:

در مورد شرکت سایپا با جلساتی که مجموعه سندیکا با این شرکت داشته است، مقرر شد تا این شرکت در یک بازه زمانی کوتاه مدت نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند و شرکت‌های بیمه نیز باید نسبت به صدور بیمه نامه شخص ثالث در مورد خودروهای سایپا اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mo13deh
    mo13deh | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

    احسنت....
    خودشونم درگیرن

مطالب پیشنهادی