ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مهندسی انگلیسی در برابر خشونت ایتالیایی؛ رقابت درگ مکلارن 720S با لامبورگینی اونتادور S [تماشا کنید]

مکلارن 720S یکی از سریع ترین ساخته های کمپانی انگلیسی است که در دو نسخه کوپه و اسپایدر (سقف جمع شونده) تولید می شود. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 به عنوان جانشینی برای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

مکلارن 720S یکی از سریع ترین ساخته های کمپانی انگلیسی است که در دو نسخه کوپه و اسپایدر (سقف جمع شونده) تولید می شود. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 به عنوان جانشینی برای 650S معرفی شد. از زمان رونمایی، مکلارن 720S به واسطه عملکرد فنی بسیار عالی خود سر و صدای زیادی برپا کرده و توانسته همه نشریات خودرویی را به تحسین خود وادار کند.

lamborghini-aventador-s-drag-races-mclaren-720s-for-droptop-supremacy (1)

یکی از رقبای اصلی 720S، لامبورگینی اونتادور و نسخه S آن به شمار می رود. این گاو وحشی ایتالیایی نیز از سال 2017 در نسخه های کوپه و رودستر به فروش می رسد. این نسخه از اونتادور در مقایسه با نسخه استاندارد به لحاظ ظاهری و فنی ارتقا پیدا کرده است.

lamborghini-aventador-s-drag-races-mclaren-720s-for-droptop-supremacy (2)

مت واتسون و دوستان وی در Carwow که با برگزاری مسابقات درگ هیجان انگیز شهرت جهانی پیدا کرده اند، اخیرا نسخه های سقف متحرک این دو مدل اسپرت را در مقابل هم قرار داده اند تا ببینند کدام یک در مسیر مستقیم عملکردی بهتر دارد.

lamborghini-aventador-s-drag-races-mclaren-720s-for-droptop-supremacy

پیش از تماشای ویدیوی این رویارویی جذاب به مشخصات فنی دو خودرو می پردازیم. مکلارن 720S اسپایدر 1436 کیلوگرمی نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 710 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور را داشته و چرخ های عقب را به حرکت در می آورد.

lamborghini-aventador-s-drag-races-mclaren-720s-for-droptop-supremacy (5)

در مقابل موتور 6.5 لیتری V12 لامبورگینی اونتادور S رودستر بدون فناوری توربو و با تنفس طبیعی می تواند 730 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. این خودرو با 1730 کیلوگرم وزن حدود 300 کیلوگرم از رقیب خود سنگین تر است.

مکلارن 720S

همانطور که مشاهده می کنید، 720S اسپایدر به لحاظ وزن و گشتاور در وضعیت بهتری قرار دارد؛ اما اونتادور S رودستر از مزیت قدرت بیشتر و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ برخوردار است.

حال که با مشخصات دو رقیب انگلیسی و ایتالیایی آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی رویایی هیجان انگیز آنها را نیز تماشا فرمایید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده کنید، باید به اطلاعتان برسانیم که در مسابقه درگ علی رغم شروع بسیار خوب، اونتادور S رودستر نتوانست برتری خود را حفظ نموده و مکلارن 720S اسپایدر با ثبت رکورد 10.4 ثانیه، 0.1 ثانیه زودتر از آن از خط پایان عبور کرد.

lamborghini-aventador-s-drag-races-mclaren-720s-for-droptop-supremacy (6)

در تست شتاب ثانویه نیز باز این مکلارن 720S بود که با اختلاف چشمگیر رقیب ایتالیایی خود را پشت سر گذاشت. در تست ترمزگیری اما لامبورگینی اونتادور S رودستر بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر متوقف شد. با این حساب می توان نتیجه گرفت مکلارن 720S اسپایدر 2 بر یک بر مکلارن اونتادور S رودستر پیروز شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • a76
    a76 | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

    ترجمه داغونی داره

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۸

      دقیقا کدوم قسمت دوست گرامی؟

مطالب پیشنهادی