ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

مجلس آمریکا به دنبال ممنوعیت ارائه خدمات مالی توسط غول های تکنولوژی

طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا در دست بررسی است که به موجب آن از تبدیل شدن شرکت های فناوری بزرگ به مؤسسات مالی و صدور رمزارز توسط آن ها جلوگیری می کند. این خبر بدی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا در دست بررسی است که به موجب آن از تبدیل شدن شرکت های فناوری بزرگ به مؤسسات مالی و صدور رمزارز توسط آن ها جلوگیری می کند. این خبر بدی برای فیسبوک و لیبرا خواهد بود.

به گزارش رویترز، پیش نویس این طرح توسط اکثریت حزب دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا که «کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان» را رهبری می کنند، ارائه شده است.

لیبرا

این طرح بعد از آنکه تعداد زیادی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار توقف پروژه رمزارز فیسبوک «لیبرا» شدند، به مجلس پیشنهاد داده شده است. در صورت تصویب طرح مورد بحث، جریمه ای 1 میلیون دلاری در روز برای شرکت هایی که از آن سرپیچی کنند به بار خواهد آورد. طرح ذکر شده شرکت های فناوری بزرگ با درآمد سالانه 25 میلیارد دلار را هدف گرفته است.

این طرح به احتمال زیاد واکنش منفی اعضای حزب جمهوری خواه مجلس آمریکا را که خواهان ایده های جدید هستند در پی خواهد داشت و به احتمال قوی از مجلس سفلا رأی کافی نخواهد آورد. حتی اگر این طرح در مجلس هم تصویب شود برای تبدیل شدن به قانون باید توسط سنا تأیید شود که کار بسیار سختی خواهد بود.

فیسبوک پس از معرفی این رمزارز، قرار است کیف پول اختصاصی خود به نام کالیبرا در سال 2020 رونمایی کند. این شرکت همراه با 28 شرکت دیگر از جمله مسترکارت، پی‌پل و اوبر «اتحادیه لیبرا» (Libra Association) را تشکیل دادند.

لیبرا

«دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا هفته گذشته از لیبرا و رمزارزهای دیگر انتقاد نموده و از کمپانی ها خواست تا اگر قصد تبدیل شدن به بانک را دارند به دنبال کسب پروانه بانکی بوده و از قوانین آمریکا و جهان در این زمینه پیروی کنند.

ترامپ این سخنان را بعد از حرف های «ژروم پاول» رییس بانک مرکزی آمریکا به زبان آورد که خطاب به قانونگذاران گفته بود پروژه لیبرا تا زمانی که فیسبوک مشکلات مربوط به حریم شخصی، پولشویی و حفاظت از کاربران را حل نکند، راه به جایی نخواهد برد.

در هر صورت این طرح برای شرکت های فناوری بزرگ که قصد تبدیل شدن به مؤسسات مالی را دارند تهدیدی جدی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی