ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ماه گذشته عنوان گرمترین ژوئن تاریخ را به ثبت رساند

ماه ژوئن امسال به عنوان گرمترین ژوئن ثبت شده در تاریخ شناخته شد. به گفته ناسا دمای میانگین زمین 0.93 درجه سانیتگراد بالاتر از دمای معمول در این ماه بوده است و گرمای بی سابقه ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ماه ژوئن امسال به عنوان گرمترین ژوئن ثبت شده در تاریخ شناخته شد. به گفته ناسا دمای میانگین زمین 0.93 درجه سانیتگراد بالاتر از دمای معمول در این ماه بوده است و گرمای بی سابقه همچنان رکوردها را جابه‌جا می‌کند. پیش از این بیشترین دمای ماه ژوئن در سال 2016 ثبت شده بود که میانگین دما در آن 0.82 درجه سانتیگراد بیشتر بوده است.

در واقع این افزایش دما با موج گرمای تابستان امسال در اروپا تشدید شد. 13 منطقه در فرانسه بیشترین دمای تاریخشان را تجربه کردند و منطقه Gallargues-le-Montueux در این کشور به بیشینه دمای 45.9 درجه سانتیگراد رسید.

حالا موج گرما به آمریکا هم وارد شده و از مناطق غربی به سمت خط دریایی مناطق شرق این کشور در حال پیشروی است. با این اوصاف احتمالا ماه جاری یعنی جولای هم رکورد گرمترین جولای ثبت شده را به خود اختصاص خواهد داد.

گرمای بی سابقه

رکوردها در حالی شکسته می‌شوند که ماه می 2019 هم به عنوان چهارمین می گرم به ثبت رسیده بود. بر اساس گزارش واشینگتن پست با توجه به گرمای بی سابقه ماه‌های ژوئن و جولای امسال، احتمالا سال 2019 جایگاهش را بین سه سال گرم تاریخ باز خواهد کرد.

متاسفانه به نظر می‌رسد این روند افزایش دما همچنان ادامه داشته باشد. سازمان ملل هشدار داده که تغییرات اقلیمی بدتر از چیزی هستند که فکرش را می‌کردیم. اما به هر حال انسان تا به امروز آنقدر نیروگاه، کارخانه، خودرو و خانه ساخته که برای گرمتر گردن زمین کافی به نظر می‌رسند.

برای اینکه بتوان از این روند جلوگیری کرد باید کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها را پیش از اتمام عمر مفیدشان از رده خارج کنیم اما با وجود وابستگی شدید انسان به این تجهیزات، رسیدن به چنین برنامه‌ای دور از ذهن به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی