ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اسپرینت
تکنولوژی

هکرها از طریق وبسایت سامسونگ اطلاعات کاربران اسپرینت را به سرقت بردند

اپراتور موبایل اسپرینت تایید کرده هکرها از طریق وبسایت سامسونگ موفق به هک سیستم های آن ها شده اند. هموز آمار دقیقی از نعداد کاربرانی که اطلاعاتشان در جریان هک اسپرینت به سرقت رفته در ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اپراتور موبایل اسپرینت تایید کرده هکرها از طریق وبسایت سامسونگ موفق به هک سیستم های آن ها شده اند. هموز آمار دقیقی از نعداد کاربرانی که اطلاعاتشان در جریان هک اسپرینت به سرقت رفته در دسترس نیست.

اسپرینت هک شدنش را پس از گذشت چهار هفته اعلام کرده است

این کمپانی اعلام کرد هکرها از طریق سرویس «Add a line» در وبسایت سامسونگ موفق شده اند به اطلاعات برخی حساب های کاربری دسترسی پیدا کنند. اسپرینت اعلام کرده اطلاعات به سرقت رفته به اندازه کافی حیاتی نیستند تا بتوان از آن ها سوء استفاده کرد کرد، به این معنا که اطلاعات مهم کاربران مانند شماره حساب های بانکی و کد ملی آن ها به سرقت نرفته است.

با این حال زیاد هم نمی توان آسوده بود، زیرا در جریان هک اسپرینت اطلاعاتی مانند نام ها، آدرس های پستی، شماره تلفن ها، کد شناسایی موبایل و دیگر اطلاعات حساس به دست هکرها افتاده اند. این اپراتور حدودا چهار هفته قبل متوجه هک شده بود و سه روز بعد از آن تمام رمز عبورهای حساب های هک شده را تغییر داد. سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرده که هک از طریق سیستم ورود اسپرینت اتفاق افتاده نه سامسونگ، اما آن ها تدابیری برای جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین حوادثی در نظر گرفته اند.

هک اسپرینت

از آنجایی که هک اسپرینت از طریق وبسایت سامسونگ انجام شده، تعداد کاربران آسیب دیده نسبت به حالتی که خود اسپرینت مستقیما مورد حمله قرار بگیرد کمتر بوده است، اما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر باید منتظر انتشار آمار از سوی این اپراتور بمانیم.

گفتنیست چند ماه قبل هم یکی از اپراتورهای مجازی تحت مالکیت اسپرینت به نام Boost Mobile نیز دو ماه پس از هک شدن، آن را به شکل عمومی اعلام کرد. در نتیجه به نظر می رسد سال 2019 چندان با تیم امنیتی اسپرینت سازگار نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی