ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارت‌آپ‌های خشکشویی زودشور و لاندراپ ادغام شدند

دو استارت آپ خشکشویی آنلاین زودشور و لاندراپ با یکدیگر ادغام شدند. این دو استارت آپ همکاری خود را در طی یک بیانیه خبری اعلام کردند و در این بیانیه تاکید کردند که ادغامشان در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۹

دو استارت آپ خشکشویی آنلاین زودشور و لاندراپ با یکدیگر ادغام شدند. این دو استارت آپ همکاری خود را در طی یک بیانیه خبری اعلام کردند و در این بیانیه تاکید کردند که ادغامشان در راستای ارائه سرویس با‌کیفیت‌تر و مبارزه با شرایط خاص اقتصادی جامعه بوده است.

در بیانیه مشترک لاندراپ و زودشور آمده است که بزرگترین هدف هر استارت آپ خشکشویی آنلاین این است که با استفاده از تکنولوژی و کاهش هزینه‌های سربار سنتی، بتواند گامی درجهت آسایش بیشتر مردم و بهینه مردن خدمات این صنعت بردارد:

«با درنظر داشتن چنین هدفی و باتوجه به شرایط خاص اقتصادی جامعه و چالش‌هایی که استارتاپ‌ها برای رسیدن به رشد موردنظرشان با آن‌ها مواجه‌اند، امروز زودشور و لاندراپ اعلام می‌کنند که با هم ادغام شده‌اند و با همکاری یکدیگر بزرگترین خشکشویی آنلاین کشور را تشکیل داده‌اند و قصد گسترش خدمات خود به شهرهای دیگر ایران را دارند . این اتفاق در اولین گام باعث کاهش هزینه‌های مشترک و مستهلک شدن هزینه‌های عملیاتی و درآمدزایی بیشتر شده است.»

اردیبهشت ماه امسال بود که دیجیاتو خبر از زمزمه‌های ادغام این دو استارت آپ داده بود. در آن زمان «محمد رهی» مدیرعامل زودشور خبر داده بود که مذاکرات ادغام در روزهای پایانی سال ۹۷ شروع شده و حالا به نظر می‌رسد بعد از گذشت چند ماه به نتیجه رسیده است. رهی به دیجیاتو درباره فواید این ادغام چنین گفته بود:

«اوضاع اقتصادی کنونی باعث شده که سرمایه‌گذاری به سمت خشکشویی آنلاین نیاید. ما جلسات زیادی با سرمایه‌گذاران داشتیم و نتوانستیم آنها را مجاب به سرمایه‌گذاری در این حوزه کنیم؛ اطلاع داریم که دیگر بازیگران این حوزه نیز از جذب سرمایه تقریبا ناتوان باقی ماندند.»

او اکنون ضمن اعلام این خبر به دیجیاتو می‌گوید که تمام مدیریت و برنامه‌های تیم هر دو مجموعه اعم از لجستیک و کال سنتر و حتی Backend هر دو مجموعه یکی شده منتها برندها همچنان به صورت مستقل پابرجا هستند:

«دلیل این کار این است که می‌خواهیم با خشکشویی‌های آنلاین دیگری صحبت کنیم و شاید تعداد تیم‌هایی که به مجموعه‌مان اضافه شوند بیشتر شود. ضمن اینکه ما هر دو روی برندهای خود کار کردیم و مشتریان وفادار خود را داریم که نمی‌خواهیم آنها را از دست دهیم.»

رهی همچنین تاکید دارد که این ادغام باعث کاهش هزینه‌ها شده و این مساله باعث کاهش هزینه ۱۵ درصدی هر دو شرکت شده است، آنهم با وجود افزایش سفارش.

مدیرعامل لاندراپ نیز چندی پیش در گفتگوی خود با دیجیاتو تاکید کرده بود که «ادغام خشکشویی‌های آنلاین می‌تواند به نفع بازیگران این حوزه باشد». «طاهره ذوالفقاری» با اشاره به اینکه خشکشویی‌های آنلاین اساسا قرار نیست مانند سرویس‌های سفارش آنلاین غذا همه‌گیر شوند تاکید کرده بود که استارت آپ‌های این حوزه می‌توانند فرهنگ خشکشویی را در بین ایرانیان بیش از پیش جا بیندازند.

زودشور و لاندر اپ اعلام کردند که هدف مشترکشان رشد فرهنگ استفاده از خشکشویی آنلاین و خدمات مشابه و کاهش هرچه بیشتر هزینه هاست و به کاربران خود وعده داده‌اند که شاهد بهبود کیفیت خدمات با سرعت بیشتری خواهند بود؛ همچنین وعده داده شده که خدمات جدید دیگری از جمله خدمات تخصصی شست و شوی مبل ، کارواش نانو و نظافت منزل به زودی رونمایی میشوند.

اوضاع اقتصادی کشورمان باعث شده که بسیاری از استارت آپ‌ها در روزهای اخیر به فکر ادغام با یکدیگر بیفتند تا بتوانند در این شرایط اقتصادی سرپا بمانند. دیجیاتو پیش‌تر در گزارشی تشریحی موضوع ادغام استارت آپ‌های ایرانی را بررسی کرده بود؛ به اذعان بسیاری از کارشناسان ادغام استارت آپ‌ها در شرایط فعلی بهترین راه‌حل است اما برای به موفقیت رسیدن نیازمند گذر زمان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی