ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین A7R IV
تکنولوژی

سونی دوربین میرورلس A7R IV را با سنسور فول فریم 61 مگاپیکسلی معرفی کرد

سونی از دوربین فول فریم و بدون آینه A7R IV رونمایی کرد. این دوربین جانشین دوربین A7R III شده و با اینکه نمی توان آن را یک پرچمدار به حساب آورد ولی در حال حاضر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

سونی از دوربین فول فریم و بدون آینه A7R IV رونمایی کرد. این دوربین جانشین دوربین A7R III شده و با اینکه نمی توان آن را یک پرچمدار به حساب آورد ولی در حال حاضر بالاترین کیفیت تصویر را در میان تمام دوربین های دیجیتالی سونی ارائه می کند.

دوربین A7R III رزولوشن قابل توجه 42.4 مگاپیکسلی را داشت و از سایت DxOMark امتیاز کلی 100 را گرفت. با این وجود سونی در مدل A7R IV پا را فراتر گذاشته و این دوربین را با سنسور شگفت انگیز 61 مگاپیکسلی عرضه می کند. سونی مدعی شده این اولین سنسور 35 میلیمتری فول فریم BI-CMOS است که با این رزولوشن عرضه می شود. حسگر BI-CMOS به خلق تصاویر با نویز کمتر و حساسیت بالا کمک می کند.

دوربین A7R IV

سنسور دوربین A7R IV از 15 استاپ بازه دینامیکی برای تفکیک بهتر رنگ ها برخوردار است و برای بهبود هر چه بیشتر ثبات تصویر، از یک لرزشگیر اپتیکال 5 محوره درون بدنه بهره می برد. رزولوشن منظره یاب 5.76 میلیون نقطه ای OLED این دوربین، 1.6 برابر بیشتر از مدل A7R III است. با این منظره یاب روی حالت استاندارد یا باکیفیت، می توان به نرخ رفرش 60 یا 120 فریم بر ثانیه رسید.

برای عکسبرداری بهتر از سوژه های ثابت می توان به کمک قابلیت Pixel Shift Shooting این دوربین، 16 عکس با رزولوشن نهایی 963.2 مگاپیکسل گرفت و بعد به کمک نرم افزار سونی در کامپیوتر رزولوشن آن را به 240.8 مگاپیکسل تغییر داد.

دوربین A7R IV

دوربین میرورلس جدید سونی می تواند با سرعت 10 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل (61 مگاپیکسل) و فوکوس خودکار عکاسی کند. این رقم در رزولوشن 26.2 مگاپیکسلی به سه برابر افزایش می یابد. فوکوس خودکار این دوربین 567 نقطه از 74 درصد تصویر را به روش تشخیص فاز پوشش می دهد و 425 نقطه فوکوس خودکار از طریق تشخیص کنتراست هم به آن اضافه می شود.

سنسور 35 میلیمتری دوربین A7R IV توانایی فیلمبرداری 4K با استفاده از تمام سطح سنسور و بدون ترکیب پیکسل ها را نیز دارد و از S-Log 2 و S-Log 3 نیز پشتیبانی می کند. همچنین برای اولین بار در دوربین های سونی، ویژگی دنبال کردن چشمان سوژه هنگام فیلمبرداری در این محصول گنجانده شده که به کمک آن می توان همواره روی چشمان سوژه فوکوس کرد.

دوربین A7R IV

از دیگر نکات قابل توجه دوربین A7R IV می توان به برخورداری از بدنه مقاوم تر در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، نمایشگر لمسی قابل چرخش، دو شکاف کارت حافظه UHS-II، اضافه شدن اینترفیس صدا در منوی Multi Interface Shoe، وای فای دو بانده و پورت USB-C 3.2 نسل اول اشاره کرد.

باتری اصلی این دوربین با یک بار شارژ تا 670 تصویر را ثبت می کند و با استفاده از گریپ مخصوص می توان باتری ثانویه را هم به آن اضافه کرد.

دوربین A7R IV با قیمت 3500 دلار از سپتامبر 2019 (شهریور) در آمریکا عرضه خواهد شد و پس از آن به دیگر بازارهای جهانی راه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی