ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طراحی اینفوگرافی
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ معرفی ۸ وبسایت برتر برای طراحی اینفوگرافیک

بسیاری بر این عقیده‌اند که یک تصویر می‌تواند بهتر از هزاران کلمه یک اتفاق را توضیح دهد. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای ارائه‌ی آمار‌های مختلف از اینفوگرافیک استفاده می‌کنند. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بسیاری بر این عقیده‌اند که یک تصویر می‌تواند بهتر از هزاران کلمه یک اتفاق را توضیح دهد. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای ارائه‌ی آمار‌های مختلف از اینفوگرافیک استفاده می‌کنند. همچنین از آنجایی که اکثر افراد زمان کمتری را به خواندن اختصاص می‌دهند، طراحی اینفوگرافیک بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

اینفوگرافیک نه تنها به شما کمک می‌کند که با بالاترین سرعت مهم‌ترین اطلاعات را به دست بیاورید، بلکه از آنجایی که از طراحی و تصاویر گرافیکی استفاده می‌کند باعث می‌شود این اطلاعات برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.

البته ساختن یک اینفوگرافیک مناسب آنقدر‌ها هم ساده نیست. اگر بخواهید برای این کار از نرم افزار‌هایی نظیر مایکروسافت ورد یا Paint 3D کمک بگیرید امکانات مناسبی برای ایجاد تصاویر جذاب در اختیار نخواهید داشت. در صورت استفاده از اپلیکیشنی مثل فتوشاپ هم باید زمان زیادی را به ایجاد یک اینفوگرافیک مطلوب اختصاص دهید.

طراحی اینفوگرافیک

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم که به معرفی ۸ وبسایت برتر و کاملا آنلاین برای طراحی اینفوگرافیک بپردازیم. همه‌ی وبسایت‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید الگو‌های جذابی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کمترین زمان ممکن اینفوگرافیک‌های جذابی طراحی کنید.

۱. Visme

اولین ابزاری که برای طراحی اینفوگرافیک معرفی می‌کنیم Visme نام دارد. این وبسایت با مجموعه‌ای غنی و جذاب از الگو‌های از پیش آماده شده، به شما کمک می‌کند تا اینفوگرافیک‌های زیبایی را خلق کنید. اصلی‌ترین نقطه قوت این وبسایت مجموعه‌ی قابل توجه الگو‌ها و تصاویر آماده‌ای است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بین تصاویر آن می‌توانید مجموعه‌ی بسیار کاملی از آیکون‌ها را شاهد باشید.

طراحی اینفوگرافیک

استفاده از Visme آنقدر ساده است که حتی اگر تازه کار باشید به راحتی می‌توانید با کمک آن به طراحی اینفوگرافیک بپردازید. از همه مهمتر Visme یک ویدیوی آموزشی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا آن‌ها را با همه‌ی ریزه کاری‌ها آشنا کند.

برخورداری این ابزار از مجموعه‌ی بسیار غنی آیکون‌ها، فونت‌ها، شکل‌ها و گرافیک‌ها به شما اجازه می‌دهد اینفوگرافیک‌های خود را تا حد امکان جذاب طراحی کنید. اگر می‌خواهید از یک گرافیک ساده استفاده کنید کافیست از طریق بخش Basics به دنبال آن بگردید و اگر هم به دنبال شکلی خاص هستید می‌توانید از بین آیکون‌ها و شکل‌های بسیار زیادی که دارد یکی را انتخاب کنید.

طراحی اینفوگرافیک

علاوه بر همه‌ی این‌ها شما می‌توانید با استفاده از Visme اندازه‌ی اینفوگرافیک‌های خود را تغییر دهید و یا حتی از ابتدا اندازه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین برخورداری Visme از گزینه‌ی ذخیره‌سازی خودکار به شما کمک می‌کند تا عملیات انجام شده روی پروژه‌ی خود را از دست ندهید.

طراحی اینفوگرافیک

وبسایت Visme یک ابزار رایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا ۵ پروژه را ایجاد کنید و به ۱۰۰ مگابایت حافظه روی ابر دسترسی داشته باشید. همچنین الگو‌ها و تصاویر آماده در نسخه‌ی رایگان دارای محدودیت هستند. هزینه‌ی نسخه‌های استاندارد و کامل Visme به ترتیب ۱۹ دلار و ۳۹ دلار به صورت ماهانه خواهند بود.

۲. Canva

اگر از Visme خوشتان آمده باشد احتمالا Canva را هم می‌پسندید. این وبسایت هم مشابه Visme الگو‌ها و تصاویر آماده‌ی بسیار زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد اینفوگرافیک‌های جذاب کمک بگیرید. از پس زمینه‌های زیبا تا آیکون‌ و اشکال جالب همه و همه در Canva وجود دارند. ناگفته نماند که الگو‌های آماده‌ی Canva هم همگی جالب و منحصر به فرد هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را شخصی سازی کنید.

طراحی اینفوگرافیک

برای طراحی اینفوگرافیک کافیست از بخش جستجو تایپ کنید infographic تا تعداد بسیار بالایی از الگو‌های آماده‌ را مشاهده نمایید؛ یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سپس به شخصی سازی آن بپردازید. همچنین می‌توانید با کمک Canva یک پروژه را از صفر آغاز کنید.

همه‌ی تصاویر و شکل‌ها در دسته بندی‌هایی دقیق جمع آوری شده‌اند که می‌توانید به راحتی با توجه نیازتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

طراحی اینفوگرافیک

وبسایت Canva هم رایگان است اما شکل‌ها و الگوهای آماده‌ی موجود در آن با محدودیت‌هایی مواجه هستند. البته این ابزار آنلاین به شما اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز به صورت رایگان از ویژگی‌هایش استفاده کنید و پس از آن در صورت رضایت آن را خریداری نمایید.

تنها مشکلی که در نسخه‌ی رایگان آن وجود دارد این است که امکان تغییر اندازه‌ی الگو‌های آماده را نخواهید داشت. این ویژگی تنها در اختیار کاربران نسخه‌ی حرفه‌ای و پولی Canva قرار گرفته است. علاوه بر این کاربران نسخه‌ی رایگان به ویژگی‌هایی نظیر انیمیشن سازی و دریافت خروجی با پس زمینه‌ی شفاف دسترسی نخواهند داشت.

۳. Piktochart

اگر محیط کار ابزاری مثل Canva برایتان خسته کننده است، می‌توانید از Piktochart استفاده کنید. محیط کاربری جالب و شیک این ابزار آنلاین و همچنین برخورداری از ابزار و المان‌های متنوع باعث می‌شود که Piktochart را نسبت به بقیه‌ی موارد این لیست متفاوت بدانیم. الگوهای آماده در این وبسایت اطلاعات غنی قابل توجهی را پوشش می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که کاربران بتوانند هرچه سریع‌تر الگوی مدنظر خود را پیدا کنند.

طراحی اینفوگرافیک

همچنین Piktochart دارای طراحی بلوکی است. این موضوع به شما کمک می‌کند که به راحتی تنها پس زمینه‌ی بخشی از کار را حذف کنید. نکته‌ی مثبت دیگر این وبسایت این است که وقتی الگوی مد نظر خود را پیدا می‌کنید اعمال تغییرات در آن بسیار ساده خواهد بود. علاوه بر این شما قادرید بخش‌های مختلف یک الگو را به صورت مجزا دانلود کنید.

طراحی اینفوگرافیک

آیکون‌ها و اشکالی که در این ابزار آنلاین وجود دارند بسیار متنوع و گوناگون هستند. برای استفاده از آن‌ها می‌توانید به صورت دستی به جستجوی نام آن‌ها بپردازید یا این که از منوی طراحی شده همه‌ی آن‌ها را مشاهده کنید و گزینه‌ای که مد نظرتان هست را انتخاب نمایید.

طراحی اینفوگرافیک

Picktochart به شما اجازه می‌دهد که اینفوگرافیک طراحی شده‌ی خود را در رزولوشن‌های معمولی و در فرمت PNG روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. اگر می‌خواهید از طرح خود پرینت بگیرید باید نسخه‌ی پولی آن را خریداری کنید که به صورت ماهانه هزینه‌ی ۲۴.۱۷ دلار را خواهد داشت.

۴. Snappa

یکی دیگر از ابزار آنلاین که می‌توانید با استفاده از آن اینفوگرافیک‌های جذاب طراحی کنید Snappa نام دارد. مهم‌ترین مزیت این وبسایت برخورداری از مجموعه‌ی پرتعداد شکل‌ها و تصاویر است. تقریبا هر شکلی که فکرش را بکنید در Snappa وجود خواهد داشت.

گزینه‌های شخصی سازی الگو‌ها متنوع هستند و به احتمال خیلی زیاد شما را راضی می‌کنند. یکی از نکات مثبت Snappa این است که بر خلاف Canva می‌توانید اندازه‌ی الگو‌ها را در حین کار روی پروژه تغییر دهید.

طراحی اینفوگرافیک

با توجه به الگوی انتخابی، Snappa گزینه‌های بسیار زیادی را برای شخصی سازی در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این استفاده از آن بسیار ساده است و نیازی نیست یک طراح تمام عیار باشید. کافیست با تب‌ها و دکمه‌های طراحی شده در آن آشنا شوید تا بتوانید اینفوگرافیک مد نظر خود را ایجاد کنید.

البته در مقایسه با ابزار‌هایی مثل Canva و Visme ابزار آنلاین Snappa کمی کندتر است که می‌توان این موضوع را یکی از نقاط ضعف آن دانست.

طراحی اینفوگرافیک

به جز اینفوگرافیک، Snappa به شما اجازه می‌دهد کاور‌های جذابی برای توییتر، فیسبوک، یوتوب و حتی پس زمینه‌های جالبی برای استوری‌های اینستاگرام طراحی کنید. نسخه‌ی Basic این وبسایت کاملا رایگان است و به شما اجازه می‌دهد تا به بیش از ۵ هزار الگوی مختلف و آماده و همچنین گرافیک‌های جذاب و تصاویر HD دسترسی داشته باشید.

طراحی اینفوگرافیک

با آپگرید کردن به نسخه‌ی پولی می‌توانید الگو‌ها و فونت‌های متنوعی در اختیار داشته باشید و همچنین محدودیت‌هایی نظیر دانلود و اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی را از بین ببرید.

۵. Infogram

همانطور که از نامش پیداست Infogram برای طراحی اینفوگرافیک طراحی شده است. اصلی ترین مزیت این ابزار امکان ایجاد جداول و نمودار هاست که با کمک آن می‌توانید به بهترین شکل ممکن داده‌ها و وضعیتشان را نمایش دهید.

طراحی اینفوگرافیک

پس از انتخاب نمودار تمام کاری که باید بکنید این است که روی فیلد مربوط به داده کلیک کنید؛ در همین لحظه اسپردشیت (صفحه‌ای شبیه به صفحه‌ی موجود در نرم افزار اکسل) باز خواهد شد و می‌توانید به راحتی اطلاعات درون آن را آنطور که می‌خواهید تغییر دهید. حتی اگر از امکاناتی که مشاهده می‌کنید راضی نیستید می‌توانید فایل شخصی خود را در آن آپلود کنید.

گذشته از این، اینفوگرام به شما اجازه می‌دهد تا بخش‌های دیگر آن را نیز تغییر دهید. این بخش‌ها شامل شکل‌ها، انیمیشن‌ها و نقشه‌هاست. به سادگی و با کلیک کردن روی اطلاعات و کشیدن آن‌ها روی صفحه می‌توانید آن‌ها را به طرح خود اضافه نمایید.

طراحی اینفوگرافیک

تنها اشکالی که در Infogram وجود دارد این است که نسخه‌ی رایگان آن به شما اجازه‌ی دانلود تصاویرتان را نمی‌دهد و تنها می‌توانید آن‌ها را به طور مستقیم در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این واترمارک مربوط به این ابزار آنلاین همیشه روی طرحتان باقی خواهد ماند.

طراحی اینفوگرافیک

در تصویر بالا می‌توانید قیمت‌ها و هزینه‌های این نرم افزار را مشاهده کنید.

۶. Adobe Spark

یکی دیگر از ابزار‌های کاربردی آنلاین برای ایجاد اینفوگرافیک و حتی طراحی پوستر Adobe Spark است. البته مثل بسیاری دیگر از ابزار های آنلاین ادوبی برای استفاده از آن باید ثبت نام کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. محیط کاربری آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما امکانات ارائه شده در آن به حدی خوب است که به شما اجازه می‌دهد هرکاری که نیاز دارید را انجام دهید.

طراحی اینفوگرافیک

ناگفته نماند که الگو‌های آماده‌ی بسیار زیادی در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ از تایملاین‌های ساده گرفته تا صفحات ارائه‌ی حقایق و اطلاعات. بهترین بخش Spark این است که با کلیک کردن روی یکی از بخش‌های کار، Spark به طور خودکار تصاویر جذاب مربوط به آن را برایتان به نمایش در می‌آورد.

طراحی اینفوگرافیک

وبسایت Adobe Spark به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را در فرمت‌های PNG، JPG و PDF دانلود کنید. نسخه‌ی رایگان Adobe Spark دارای محدودیت‌های قابل توجهی نیست. استفاده از آیکون‌ها و تصاویر تقریبا بدون محدودیت هستند. تنها مشکل نسخه‌ی رایگان Adobe Spark این است که واترمارک ابزار روی تصویرتان باقی خواهد ماند.

استفاده از نسخه‌ی حرفه‌ای و پولی Adobe Spark واترمارک‌های تصاویر را از بین خواهد برد. علاوه بر این شما می‌توانید لوگوی برند خود را به تصویر اضافه کنید. همچنین امکان همکاری با دوستان و همکارانتان روی پروژه‌ی مشترک را خواهید داشت.

۷. Venngage

یکی دیگر از وبسایت‌هایی که به شما اجازه می‌دهد در زمانی کوتاه اینفوگرافیک طراحی کنید Venngage نام دارد. طبقه بندی تم مربوط به هرکدام از الگو‌های آماده در این وبسایت یکی از نکات مثبت آن به شمار می‌رود. با کمک Venngage نیازی نیست که صفحات طولانی را به پایین اسکرول کنید تا الگوی مد نظر خود را بیابید. تنها کافیست موضوعی که می‌خواهید را انتخاب کنید تا تنها الگو‌های مربوط به آن نمایش داده شوند.

طراحی اینفوگرافیک

بعد از انتخاب الگوی مد نظر خود می‌توانید به سادگی تغییراتی که می‌خواهید را روی آن اعمال کنید. اضافه کردن عکس‌ها و شکل‌های مختلف همگی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. البته برخی از شکل‌ها و گزینه‌ها علامت پریمویم دارند که برای استفاده از آن‌ها باید نسخه‌ی پولی Venngage را داشته باشید.

طراحی اینفوگرافیک

رابط کاربری این ابزار بسیار منظم و کاربر پسند طراحی شده است. در نسخه‌ی رایگان امکان دانلود طراحی‌های خود را نخواهید داشت. لازم به ذکر است که نسخه‌ی پولی این نرم افزار آنلاین حداقل ۱۹ دلار به صورت ماهانه هزینه دارد.

طراحی اینفوگرافیک

۸. Easel.ly

آخرین وبسایت پیشنهادی ما در این مطلب Easel.ly نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید اینفوگرافیک و حتی تصاویر مد نظر خود را طراحی کنید. این ابزار برای کسانی طراحی شده که نمی‌خواهند زمان زیادی را به طراحی اختصاص بدهند و ترجیحشان استفاده از الگو‌های آماده است.

طراحی اینفوگرافیک

در Easel.ly با این که الگو‌های آماده‌ی جذاب و نسبتا پرتعدادی وجود دارد، اما در انتخاب آیکون‌ها و شکل‌ها با محدودیت‌های زیادی رو به رو هستید. همچنین ویژگی جستجوی قابل توجهی در این اپلیکیشن طراحی نشده است.

طراحی اینفوگرافیک

یکی از بزرگترین ضعف‌های این نرم افزار این است که اکثر ویژگی‌های کاربردی آن تنها از طریق نسخه‌ی پریمیوم و پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و می‌توان گفت برای افرادی که قصد ندارند هزینه کنند گزینه‌ی مناسبی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی