ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانوی مالیات اروپا این بار آمازون را هدف گرفت

«مارگارت وستاگر»، عامل اصلی جریمه شرکت های فناوری که ترامپ او را بانوی مالیات نامیده، به سوءاستفاده آمازون از داده های کاربران مشکوک است. کمیسیون اروپا رسما یک پرونده آنتی تراست را علیه آمازون گشوده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

«مارگارت وستاگر»، عامل اصلی جریمه شرکت های فناوری که ترامپ او را بانوی مالیات نامیده، به سوءاستفاده آمازون از داده های کاربران مشکوک است.

کمیسیون اروپا رسما یک پرونده آنتی تراست را علیه آمازون گشوده و قصد دارد احتمال سوءاستفاده این کمپانی از داده های فروش کاربران برای کنار زدن رقبای کوچک را موشکافی کند. این ارگان نه تنها توافقنامه های آمازون با فروشندگان بلکه نحوه استفاده از داده ها برای انتخاب فروشنده های شخص ثالث از طریق «بای باکس» را نیز بررسی خواهد کرد.

«مارگارت وستاگر»، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی که به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در مقر اتحادیه شناخته می شود، در این باره می گوید:

تجارت الکترونیک با تقویت رقابت میان خرده فروش ها امکان خرید اجناس با قیمت مناسب تر را فراهم کرده است. باید مطمئن شویم که پلتفرم های بزرگ آنلاین با رفتارهای ضد رقابتی این مزایا را از بین نمی برند. به همین خاطر تصمیم به بررسی روش های کاری آمازون گرفته ام که در آن همزمان نقش عرضه کننده و بازاری برای فروشندگان دیگر را بازی می کند.

آمازون در واکنش به انتشار این خبر از همکاری کامل با این بازرسی ها خبر داده و البته بعید است چاره ای جز این هم داشته باشد. در صورتی که شرکتی برخلاف قوانین آنتی تراست عمل کند، این کمیسیون قدرت کافی برای اخذ ۱۰ درصد از درآمد سالیانه آن به عنوان جریمه را دارد.

اقتصاد رقابتی
مارگارت وستاگر

این کمیسیون قبلا گوگل را به بهانه اجبار کاربران به امضای قراردادهای انحصارطلبانه به پرداخت ۱.۷ میلیارد و همچنین به خاطر سو استفاده از قدرتش در بازار موبایل های هوشمند به ۵.۱ میلیارد دلار جریمه محکوم کرده بود.

مقامات این اتحادیه قبلا شرکت های «ایسوس»، «فیلیپس»، «پایونیر» و «دنون اند مرنتز» را به دلیل سیاست های ضد اقتصاد رقابتی و تبانی در قیمت گذاری دستگاه ها و لوازم دیجیتال در مجموع به ۱۱۱ میلیون دلار جریمه محکوم کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی