ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک نتوانست رضایت سناتورهای آمریکایی را در مورد لیبرا جلب کند

روز گذشته «دیوید مارکوس»، رییس بخش بلاکچین فیسبوک برای ادای توضیحاتی در مورد پروژه لیبرا و کالیبرا در کمیته بانکداری سنا حاضر شد اما ظاهرا در جلب نظر سناتورها موفق نبوده است. «شرود براون»، سناتور دموکرات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

روز گذشته «دیوید مارکوس»، رییس بخش بلاکچین فیسبوک برای ادای توضیحاتی در مورد پروژه لیبرا و کالیبرا در کمیته بانکداری سنا حاضر شد اما ظاهرا در جلب نظر سناتورها موفق نبوده است.

«شرود براون»، سناتور دموکرات ایالت اوهایو از همان ابتدا شمشیر را از رو بسته و پروژه لیبرا را با پیوند زدن به رشته رسوایی های فیسبوک از کمبریج آنالیتیکا گرفته تا عملکرد نامطلوب این شبکه اجتماعی در جریان کشتار جمعی مسلمانان میانمار زیر سوال برد:

فیسبوک مثل نوزادی نوپا که دستش به جعبه کبریت می رسد، بارها و بارها خانه را آتش زده. اجازه به آنها برای سر و کار پیدا کردن با حساب بانکی مردم  دیوانگی خواهد بود. نباید اجازه دهیم با ابزارهای قدرتمندی نظیر سیاست های پولی که حتی قدرت آنرا درک نمی کنند، بازی کرده و شهروندان سختکوش را به مخاطره بیندازند.

رمزارز فیسبوک
دیوید مارکوس

مارکوس تمام تلاش خود برای جواب دادن به این دغدغه ها را بکار بسته و طرح جامع این شرکت برای منطبق کردن پروژه لیبرا و کیف پول کالیبرا با قوانین مالی موجود را شرح داد. او همچنین به کمیته سنا اطمینان خاطر داد که علی رغم واقع شدن دفتر مرکزی انجمن لیبرا در سوییس، از قوانین سازمان های مالی آمریکا از جمله شبکه اجرایی جرایم مالی (FinCEN) و فهرست تحریم های دفتر کنترل سرمایه های خارجی آمریکا (OFAC) پیروی خواهند کرد.

جمع آوری داده های حساس کاربران یکی دیگر از موضوعات این بحث بود که فیسبوک در آن سابقه درخشانی ندارد. مارکوس به صورت کلی وعده داد که شرکت متبوعش داده های مربوط به تراکنش های لیبرا را بدون تایید صریح کاربر جمع آوری نخواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد که مدل کسب و کار کالیبرا بر مشارکت مبتنی است نه جمع آوری داده و دلیل خاصی برای گرداوری اطلاعات وجود ندارد. ادعایی که سناتور «تینا اسمیت» درباره صحت آن ابراز تردید کرد.

این جلسه نشان داد که بسیاری از سناتورها مخالف برنامه های رمزارز فیسبوک هستند اما هنوز مشخص نیست که درباره آن چه تصمیمی خواهند گرفت. از طرف دیگر پیش نویسی در مجلس تهیه شده که از تبدیل شدن شرکت های فناوری بزرگ به مؤسسات مالی و صدور رمزارز توسط آن ها جلوگیری می کند. در صورت تصویب این طرح که جریمه یک میلیون دلاری را برای متخلفین در نظر گرفته، فیسبوک دو انتخاب بیشتر نخواهد داشت: قطع ارتباط کامل با پروژه لیبرا یا لغو کامل آن.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی