ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرداخت هزینه برای تولید پادکست؛ اپل به محتوای اختصاصی بیشتر فکر می کند

گزارش شده که اپل به دنبال خرید حقوق اختصاصی برای پادکست‌هاست تا آن‌ها را برای سرویس اپل پادکست خود منتشر کند. به گزارش بلومبرگ، اپل با مدیران رسانه‌ای در مورد پادکست‌هایشان گفتگو کرده اما هنوز ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

گزارش شده که اپل به دنبال خرید حقوق اختصاصی برای پادکست‌هاست تا آن‌ها را برای سرویس اپل پادکست خود منتشر کند. به گزارش بلومبرگ، اپل با مدیران رسانه‌ای در مورد پادکست‌هایشان گفتگو کرده اما هنوز استراتژی مشخصی در این زمینه از سوی این شرکت دیده نشده است.

از آنجایی که اپل بیشترین سهم را در بازار پادکست در اختیار دارد و 50 تا 70 درصد مخاطبان از اپ پادکست این شرکت استفاده می‌کنند هر حرکتی از سوی اپل مهم تلقی شده و می‌تواند صنعت پادکست را دگرگون کند. با توجه به استفاده گسترده کاربران از این سرویس احتمالا سازندگان بیشتری برای عرضه محتوای خود به اپل پادکست روی می‌آورند.

اپل پادکست

از آنجایی که تقاضا برای پادکست‌ها رو به افزایش است، بسیاری از پلتفرم‌های ارائه دهنده پادکست به عرضه محتوای اختصاصی روی آورده‌اند. اسپاتیفای و استیچر که از رقبای اپل در این حوزه به حساب می‌آیند پیش از اپل به فکر عرضه محتوای اختصاصی روی پلتفرم‌هایشان افتاده و هردو یک لیست کامل و غنی از پادکست‌ها را به مخاطبانشان عرضه می‌کنند.

مثلا اسپاتیفای اخیرا اعلام کرد که یک بودجه 500 میلیون دلاری برای این حوزه کنار گذاشته و امسال دو شبکه پادکست را به لیست محتوای خود اضافه کرده است.

از سال 2005 که اپل سرویس پادکست خود را روی آیتونز راه‌اندازی کرد، تا به امروز سیاست‌های بی‌طرفانه‌ای در این حوزه اتخاذ کرده است. با این وجود برنامه‌های اختصاصی می‌توانند این وضعیت را عوض کنند چرا که کاربران برای شنیدن برنامه‌های مورد علاقه‌شان که فقط از اپل پادکست پخش می‌شود به صورت مداوم از این پلتفرم استفاده خواهند کرد و همین مساله راه را برای کسب در آمد غول تکنولوژی از این سرویس هم فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی