ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صادرات تلفن های هوشمند

گارتنر: صادرات تلفن های هوشمند امسال به پایین ترین حد خود می رسد

مردم در سراسر دنیا مانند سابق گوشی نمی خرند و طبق گزارشی که روز گذشته موسسه گارتنر منتشر کرد پیش بینی می گردد صادرات تلفن های هوشمند امسال افتی ۳.۸ درصدی را نسبت به سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

مردم در سراسر دنیا مانند سابق گوشی نمی خرند و طبق گزارشی که روز گذشته موسسه گارتنر منتشر کرد پیش بینی می گردد صادرات تلفن های هوشمند امسال افتی ۳.۸ درصدی را نسبت به سال قبل در سطح جهانی تجربه کند که این رقم برابر با ۶۸ میلیون دستگاه است. این موسسه تحقیقاتی اعلام کرده که امسال با بیشترین کاهش صادرات اسمارت فون ها طی سالیان اخیر روبرو خواهیم شد.

گارتنر علت این روند را به کاهش تقاضای مشتریانی نسبت داده که ظاهرا تمایل دارند امسال را هم با موبایل های قدیمی خود سر کنند. محققان این موسسه باور دارند که کاربران به دنبال تغییری شگرف در تجربه کاربری شان هستند و تا زمانی که شرکت های سازنده موبایل به این خواسته آنها پاسخ ندهند اقدام به خرید گوشی های جدید نخواهند کرد. روی هم رفته اما در سال ۲۰۱۹ صادرات جهانی پی سی، تبلت و موبایل ۷۴ میلیون دستگاه افزایش را نسبت به سال پیش تجربه خواهد کرد.

فروش جهانی موبایل

جالب است بدانید که طبق تحقیقات شرکت هایی دیگر نظیر eMarketer، استفاده کاربران از تلفن های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ روندی کاهشی خواهد داشت.

Ranjit Atwal مدیر تحقیقات گارتنر در همین رابطه گفت:

اگر تلفن های هوشمند نتوانند امکانات تازه و قابل توجهی را در اختیار کاربرانشان بگذارند، کارایی شان بهبود پیدا نکند یا تجربیات بهتری را به آنها عرضه نکنند، کاربران نیز اقدام به خرید گوشی جدید نمیکنند و مرتبا عمر استفاده از موبایل هایشان را بالا می برند.

گارتنر می گوید برای مقابله با این کاهش شرکت های سازنده موبایل احتمالا در سال پیش رو به سراغ عرضه گوشی های پشتیبانی کننده از 5G می روند. طبق انتظار کارشناسان این شرکت همچنین، انتظار می رود که در سال ۲۰۲۳ موبایل های 5G در حدود ۵۱ درصد از کل فروش شرکت ها را به خود اختصاص دهند که این میزان افزایشی قابل توجه را نسبت به فروش ۶ درصدی آنها در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

در حال حاضر تنها چند مدل محدود گوشی 5G در بازار وجود دارد که از آن جمله میتوان به گلکسی اس ۱۰ و LG V50 ThinQ با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه های موبایل اشاره نمود. از سوی دیگر این شبکه فعلا در برخی مناطق خاص از کشورهایی نظیر آمریکا، کره جنوبی، انگلستان و بعضی دیگر از کشورهای اروپایی در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی