ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه برقی پیکاپ ریچ 6 رونمایی شد؛ محصولی مشترک از نیسان و دانگ فنگ

پیکاپ های الکتریکی این روزها در کانون توجه گرفته و شرکت هایی مثل تسلا و ریوین خود را برای تولید چنین مدل هایی آماده می کنند. اما کمپانی نیسان در اقدامی غیر منتظره پیش دستی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

پیکاپ های الکتریکی این روزها در کانون توجه گرفته و شرکت هایی مثل تسلا و ریوین خود را برای تولید چنین مدل هایی آماده می کنند. اما کمپانی نیسان در اقدامی غیر منتظره پیش دستی نموده و اخیرا با همکاری دانگ فنگ از نسخه الکتریکی  پیکاپ ریچ 6 در چین پرده برداری کرده است.

Rich 6 EV (2)

پیکاپ ریچ 6 برقی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 5290، 1850 و 1790 میلی متر داشته و فاصله محوری آن نیز 3050 میلی متر است. این پیکاپ در واقع از پلتفرمی مشترک با نیسان ناوارا بهره می برد و به لحاظ ابعاد با مدل معروفی چون تویوتا هایلوکس در یک کلاس قرار می گیرد.

نیروبخش ریچ 6 الکتریکی یک موتور برقی است که می تواند 160 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور توسط پک باتری 68 کیلووات ساعتی تغذیه می شود.

Rich 6 EV (3)

دانگ فنگ ادعا می کند ریچ 6 توانایی پیمایش 250 مایل (403 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ را دارد. البته از آنجایی که این رقم بر اساس استاندارد NEDC است، در شرایط واقعی به احتمال زیاد شاهد رقمی کمتر خواهیم بود.

ریچ 6 برقی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند، به همین خاطر با 45 دقیقه شارژ تا 80 درصد از ظرفیت باتری آن پر می شود. شریک نیسان در چین حداکثر سرعت این پیکاپ الکتریکی را 68 مایل (110 کیلومتر) در ساعت اعلام کرده است.

این پیکاپ دو کابین 1983 کیلوگرمی قسمت باری با ابعاد 1510/1562/475 میلی متر دارد و قادر است تا 490 کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

Rich 6 EV (4)

دانگ فنگ ریچ 6 برقی از ماه آینده راهی بازار چین خواهد شد. درباره قیمت این خودرو فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما پیش بینی می شود رقم نهایی با احتساب سوبسیدها چیزی در حدود 130 هزار یوان (معادل 18,900 دلار) باشد.

اگر چه مشخصات فنی ریچ 6 چنگی به دل نمی زند، اما برای شروع کار آنقدرها هم بد نیست. بهبود فاکتورهایی مثل ظرفیت باتری و سرعت شارژ می تواند این پیکاپ را به یک بازیگر اصلی در کلاس خود تبدیل کند، البته به شرط اینکه قیمت آن با افزایش زیادی همراه نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی