ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

کنگره آمریکا می خواهد اختیارات ترامپ برای لغو تحریم هواوی را محدود کند

گروهی از سناتورهای آمریکایی در پی تصویب قانونی هستند که طبق آن، در صورتی که رئیس جمهور این کشور بخواهد تحریم هواوی را برطرف یا فشارها را کم کند نیاز به اجازه و تایید کنگره ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گروهی از سناتورهای آمریکایی در پی تصویب قانونی هستند که طبق آن، در صورتی که رئیس جمهور این کشور بخواهد تحریم هواوی را برطرف یا فشارها را کم کند نیاز به اجازه و تایید کنگره آمریکا خواهد داشت.

قانون گذاران آمریکایی قصد دارند دست شرکت های مخابراتی چینی را از آمریکا کوتاه کنند

این قانون باعث می شود دونالد ترامپ نتواند شخصاً تحریم هواوی را لغو کرده یا برای آن ها مجوز داد و ستد با شرکت های آمریکایی را صادر کند. در صورت تایید، این قانون باعث می شود سازمان تجارت آمریکا نیز نتواند نام هواوی را از لیست نهادهایش پاک کند، دستوری که ترامپ صادر کرده بود. این لیست کمپانی هایی مانند هواوی را ملزم می کند برای خرید تجهیزات تکنولوژی آمریکایی از دولت مجوز بگیرند.

امضای این حکم در حالی صورت می گیرد که قانون گذاران آمریکایی مدت هاست قصد دارند دست شرکت های مخابراتی چینی را از بازار آمریکا کوتاه کنند. برخی سناتورها مانند «مارکو روبیو» از رهبران این جنبش هستند که دستور اخیر ترامپ برای کاهش سخت گیری های مرتبط با هواوی را یک «اشتباه فاجعه بار» توصیف کرده بود.

تحریم هواوی

«روبیو» به همراه برخی سناتورهای دیگر مانند «میت رامنی»، از طرفداران تحریم هواوی سعی در تصویب نسخه ای دیگر از قوانین قبلی هستند که توسط مجلس سنا تنظیم شده اند. انتظار می رود کاخ سفید به زودی جزییات آن ها را اعلام کند.

سناتور «میت رامنی» در این رابطه گفته: «ما باید به شکل هماهنگ برای مقابله با تهدیدات چین علیه امنیت ملی آمریکا و دارایی ها و تکنولوژی هایش تلاش کنیم. این لایحه کمپانی های آمریکایی را از تجارت با شرکت هایی چینی تا زمانی که تهدیدی برای امنیت ملی ما محسوب می شوند منع می کند.»

اوایل تابستان بود که ترامپ اعلام کرد دفترش به زودی معافیت هایی به هواوی اعطا خواهد کرد تا ادامه تجارتش با آمریکا و شرکت های آمریکایی ممکن شود. اما این تصمیم به سرعت خشم قانون گذارانی که هواوی را به عنوان یک تهدید امنیتی می دیدند بر انگیخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ تیر ۱۳۹۸

    این خوبه

مطالب پیشنهادی