ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بحران ابولا
علمی

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره تهدید جهانی ویروس ابولا

سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک کنگو وضعیت بحرانی شیوع ویروس ابولا اعلام کرده و از احتمال جهانی شدن آن خبر داده است. هشدار در حدی نیست که مرزهای کنگو بسته شود و به گزارش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک کنگو وضعیت بحرانی شیوع ویروس ابولا اعلام کرده و از احتمال جهانی شدن آن خبر داده است.

هشدار در حدی نیست که مرزهای کنگو بسته شود و به گزارش سازمان بهداشت جهانی خطر گسترش بیماری به خارج از مرزها هنوز زیاد نیست. «تدروس آدهانوم گبریسوس»، رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره اعلام کرده: «زمان آن رسیده که جهان به این موضوع توجه کند و تلاش هایمان را دو چندان کنیم.»

شیوعی که در اول آگوست 2018 آغاز شد، 2 هزار و 512 نفر را مبتلا کرد و هزار و 676 مورد مرگ را به دنبال داشت. تمرکز شیوع بر استان های ایتوری و کیوو شمالی در کنگو بود که در شرق مرزهای سودان، اوگاندا و رواندا قرار دارند. اما اعلامیه جدید خبر از گسترش به شهر گوما با جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر می دهد. این شهر که در نزدیکی مرز رواندا واقع شده است از هاب های حمل و نقل منطقه به حساب می آید. چند روز قبل یک مورد ابتلا و مرگ در این شهر شناسایی شد و مسئولین مجبور به واکسیناسیون 75 فرد نزدیک به او شدند.

ابولا
واکسن ابولا که گفته می شود 97.5 درصد موثر است تنها در اختیار افرادی گذاشته می شود که با بیماران در تماس هستند.

کمیته اضطرار متخصصین که برای ارزیابی شیوع در کنگو تشکیل شده اعلام کرده که ریسک شیوع ابولا در سطح منطقه ای و ملی همچنان بسیار بالا است اما در سطح بین مللی در حد کم ارزیابی می شود.

درگیری های داخلی کنگو مشکلات بر سر راه مبارزه با این بیماری را دوچندان کرده است. بر اساس گزارش های رسمی از ماه ژانویه، 198 حمله به مسئولین بهداشت انجام شده که مرگ 7 نفر و مجروح شدن 58 نفر دیگر را در پی داشته است.

پیش از این تنها 4 بار اخطاری در این حد خطر از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده بود. یکی از این 4 بار بین سال های 2014 تا 2016 بود که ابولا در غرب آفریقا بیش از یازده هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی