ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوتاه هیوندای پالیسید 2020؛ جانشین سانتافه با ظاهری خاص

اگر به دنبال یک کراس اوور بزرگ هشت نفره لوکس هستید و نمی‌خواهید پول خیلی خیلی زیادی بابت محصولات برندهای بسیار گرانقیمت و سطح بالای بازار بپردازید، بهتر است نگاهی به محصول جدید هیوندای یعنی ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

اگر به دنبال یک کراس اوور بزرگ هشت نفره لوکس هستید و نمی‌خواهید پول خیلی خیلی زیادی بابت محصولات برندهای بسیار گرانقیمت و سطح بالای بازار بپردازید، بهتر است نگاهی به محصول جدید هیوندای یعنی مدل پالیسید بیاندازید.

هیوندای پالیسید

پالیسید یک محصول رقابتی رفاه‎مند و یک شاسی‎بلند سه ردیفه با قیمت مناسب است. گرچه ظاهر پالیسید شاید چندان دلربا نباشد اما خاص به نظر می‌رسد و کمپانی هیوندای در این مورد کمی ریسک به خرج داده است.

از میان عناصر ظاهری پالیسید تنها جلوپنجره آبشاری آن چندان مورد پسند ما واقع نشده است اما جنبه‎های جذاب زیادی را می‌توان در ظاهر این خودروی بزرگ کره‎ای یافت.

هیوندای پالیسید

در نمای روبرو LEDهای باریک و کشیده بالایی به عنوان دیلایت و چراغ راهنما عمل می‌کنند و در ادامه به جایگاه چراغ‎های گرد زیرین موسوم به چشمان دوگانه کروکودیل راه دارند. ترکیب این دو قسمت نسبتا مهیج به نظر می‌رسد.

سبک طراحی شناور سقف نیز گرچه غیر معمول نیست اما بر زیبایی جانبی خودرو افزوده است. اضافه نمودن شیشه به انتهای عقب خودرو نیز کابین پالیسید را دلبازتر و پُرنور تر کرده است. یک نوار نقره‌ای در اطراف شیشه‌های جلو دیده می شود که جلوه‌ای شیک برای خودرو به ارمغان داشته است.

گرچه ما به خاطر طراحی خارجی غیرمعمول پالیسید از هیوندای سپاسگزاریم اما به دلیل سبک طراحی نسبتا معمولی کابین پالیسید، بیشتر ممنون شرکت کره‌ای هستیم.

داشبورد عریض و طویل و قائم پالیسید به طرزی منظم در قسمت جلوی فضای داخلی خودرو خودنمایی می‌کند و از متریال با کیفیت نظیر چوب پرداخت شده‎ی مات، چرم نرم و برخی قطعات پلاستیکی براق ساخته شده است و باعث شده تا گران‎ترین نسخه هیوندای پالیسید با تمام آپشن‎هایش، همرده نسخه پایه یک خودروی کاملا لوکس به نظر برسد.

بر روی کنسول میانی نقره‎ای رنگ و حجیم میان دو صندلی جلو، انواع و اقسام دکمه‎ها و کنترلر‎ها دیده می‎شود. انتخابگر دایره‎ای دنده‎ها نیز بیشتر از بقیه دکمه‎ها در این بین جلب توجه می‎نماید. یک محفظه با فضای کافی برای قرار دادن تلفن همراه و سایر وسایل سرنشینان جلو در انتهای عقبی کنسول میانی تعبیه شده است.

صندلی‌های پوشانده شده با چرم ناپا بسیار راحت هستند. به لطف طول کلی 4.981 متری پالیسید، ردیف سوم صندلی‎ها چندان تنگ و کم جا نیست. پنجره‏‎های بزرگ کابین نیز ردیف دوم و سوم را از شر دلگیر بودن رهایی بخشیده‌اند.

پیشرانه به کار گرفته شده در پالیسید از نوع شش سیلندر وی شکل و حجم 3.8 لیتر است که 291 اسب بخار نیرو تولید می‎کند. قدرت این پیشرانه به حدی است که پالیسید به راحتی می‎تواند وزن 1950 کیلوگرمی خود را از جاده‌های کوهستانی بالا بکشد. گیربکس اتوماتیک 8 سرعته هم با قاطعیت وظیفه خود را انجام می‌دهد.

در صورت سفارش سیستم تمام چرخ محرک، مقدار زیادی چسبندگی بر روی سطوح مختلف نصیب شما خواهد شد. سواری پالیسید نسبت به کیا تلوراید بهتر بوده و بادی رول کمتری را از خود بروز می‌دهد. فرمان‌پذیری پالیسید نیز در عبور از پیچ‎ها بهتر است و اطمینان بیشتری را به راننده منتقل می‎کند.

با وجود چرخ های 20 اینچی، جذب ضربات سطوح ناهموار توسط سیستم تعلیق به خوبی صورت می‌پذیرد. در وضعیت رانندگی اسپرت، میزان دقت، حساسیت و سفتی فرمان افزایش می‌یابد؛

در حالت اسنو (برفی) شرایط مقداری محدود می‌شود و گشتاور به سوی چرخ‌هایی ارسال می‌شود که بیشتر به آن نیاز دارند، تا بدین ترتیب چسبندگی لازم برای عبور از سطوح لغزنده ایجاد شود.

نمایشگر 10.3 اینچی برآمده از بالای داشبورد، هیجان انگیز به نظر می‌رسد، گرافیک خوبی دارد و قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز داراست. هیوندای پالیسید در نسخه لیمیتد به پکیج بلولینک مجهز شده که مواردی نظیر: استارت از راه دور، قفل و باز شدن درب‌ها از راه دور، اپل واچ، گوگل واچ و اتصال آمازون الکسا را شامل می‌شود.

اما به طور کلی سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای پالیسید کاربردپذیری آسانی ندارد و کار با آن کمی گیج کننده و سخت به نظر می‎رسد. شما می توانید با اتصال تلفن همراه خود به این سیستم از قابلیت های مکان‎یابی آن به طرز راحت‎تری بهره ببرید. تنظیمات پنل کیلومتر شمار 12.3 اینچی نیز توسط برخی دکمه‎های روی فرمان قابل تنظیم و تغییر است

تجهیزات ایمنی نظیر: ترمز خودکار اضطراری، سنسورهای کمکی پارک، مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشت سر، کروز کنترل رادار، سامانه مرکز یابی مسیر که عملکرد فوق العاده‎ای دارد، در نسخه لیمیتد هیوندای پالیسید به چشم می خورند.

بهای نسخه پایه هیوندای پالیسید از قیمت بسیار منطقی 31هزار و 550 دلار شروع می‎شود. این رقم برای نسخه لیمیتد با وجود تجهیزاتی نظیر صندلی‎های کاپیتان ردیف دوم، کلید مجاورت، استارت موتور از راه دور، صندلی‌های مجهز به گرمکن و تهویه چرمی به علاوه ردیف سوم تاشونده برقی، تا مبلغ 46 هزار و 400 دلار قابل افزایش است.

هیوندای پالیسید جانشین مناسبی برای سانتافه ایکس ال است و باید با رقبای بسیار قدری در یک کلاس خودرویی شلوغ رقابت کند. چه آن را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، ظاهر پالیسید خاص و بی همتاست. با وجود لیست بلندبالای تجهیزات استاندارد و تکنولوژی‎های پیشرفته به کار رفته در این خودرو، محصول سه ردیفه‏‎ی جدید هیوندای می‎تواند همان چیزی باشد که بسیاری از مشتریان به دنبالش هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی