ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

b0ea625a-toyota-fuel-cell-electric-lunar-rover-project-3-768x432
خودرو

نقشه تویوتا برای تسخیر فضا؛ جزئیات تکمیلی از پروژه خودرو ماه نورد ژاپنی

اسفند ماه گذشته بود که اولین خبرها در رابطه با همکاری شرکت تویوتا با آژانس کاوش های هوا فضای ژاپن (به اختصار JAXA) در راستای تولید یک خودروی ماه نورد پیشرفته به گوش رسید. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

اسفند ماه گذشته بود که اولین خبرها در رابطه با همکاری شرکت تویوتا با آژانس کاوش های هوا فضای ژاپن (به اختصار JAXA) در راستای تولید یک خودروی ماه نورد پیشرفته به گوش رسید. در آن زمان اطلاعات زیادی درباره این پروژه منتشر نشد، اما با گذشت چند ماه اکنون تویوتا نقشه راهی را در اختیار رسانه قرار داده و به جزئیات بیشتری اشاره کرده است.

خودرو ماه نورد

نقشه راه تویوتا برنامه های سالانه این کمپانی از سال 2019 تا 2027 را مشخص نموده و 2029 را زمان شروع به کار خودروی ماه نورد نشان می دهد.

فاز اول همکاری تویوتا و JAXA شامل تحقیقات مشترک می شود. بر اساس برنامه ریزی ها امسال این دو به بررسی تکنولوژی های مورد نیاز برای حرکت روی سطح ماه پرداخته و طرح های اولیه از پروتوتایپ خودروی ماه نورد را توسعه می دهند.

سال آینده قطعات آزمایشی و نمونه اولیه از این خودروی پیشرفته تولید گشته و در سال 2021 وارد فاز تست و ارزیابی خواهد شد. در سال 2022 تویوتا مدلی را در ابعاد واقعی توسعه داده و ارزیابی های بیشتری را در زمینه سیستم قوای محرکه انجام خواهد داد.

ارایه طراحی اصلی و ساخت یک نمونه مهندسی از خودروی ماه نورد تویوتا برای سال 2024 برنامه ریزی شده و سرانجام در سال 2027 نسخه نهایی تولید و تست های نهایی را پشت سر خواهد گذاشت. این خودرو در سال 2029 به سطح ماه ارسال خواهد شد.

طرح های مفهومی که پیشتر در اسفند ماه منتشر شده اند، خودروی ماه نورد تویوتا را با 6 چرخ و دو فضانورد نشان می دهند. اگر این طرح ها به واقعیت نزدیک باشند، پروژه مشترک تویوتا و JAXA اندازه ای برابر با دو ون میکروباس داشته و ظرفیت حمل دو سرنشین را دارا خواهد بود.

ماه نورد تویوتا در اصل یک پیل سوختی بوده و با تبدیل هیدروژن فشرده به الکتریسیته انرژی مورد نیاز برای حرکت و سیستم های پیشرفته را تامین خواهد کرد. خودروساز ژاپنی در روزهای آتی برای مدیریت این پروژه یک دپارتمان اختصاصی پایه گذاری کرده و تا پایان سال تعداد کارکنان آن را به 30 مهندس خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی