ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل گپ: مردم به فناوری‌های بومی اعتماد دارند

مدیرعامل گپ در نشست خبری الکامپ تاکید کرد که دوران چالش اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های بومی گذشته و به نظر می‌رسد امروزه چالش‌های دیگری سر راه پیام‌رسان‌های بومی قرار دارند. او همچنین اعلام کرد که ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۴

مدیرعامل گپ در نشست خبری الکامپ تاکید کرد که دوران چالش اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های بومی گذشته و به نظر می‌رسد امروزه چالش‌های دیگری سر راه پیام‌رسان‌های بومی قرار دارند. او همچنین اعلام کرد که راه ارائه خدمات دولت الکترونیک از سوی دولت به پیام‌رسان‌ها میسر نشده و آنها خودشان به دنبال ارائه بخشی از این خدمات در پیام رسانشان هستند.

«مهدی انجیدنی» ضمن اعلام این خبر که پیام رسان گپ هم اکنون بیش از ۴ میلیون نصب و ۳ میلیون کاربر وفادار و فعال دارد، در پاسخ به این پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا دوران چالش اعتماد کاربران به پیام‌رسان‌های بومی گذشته یا نه گفت:

«اساسا باید از خود بپرسیم آیا چنین چالشی وجود دارد یا خیر؟ اگر وجود دارد چطور روبیکا چند ده میلیون نصب دارد و یا پوسته‌های تلگرامی که صراحتا اعلام شده بود برای نهادهای اطلاعاتی هستند چرا چند ده میلیون کاربر داشتند؟ این آمار و ارقام پرسشی ایجاد می‌کند که آیا مردم واقعا به فناوری‌های بومی اعتماد ندارند؟ فعالیت ما پیش از فیلتر تلگرام بود و چندین بار هم اعلام کردیم که با فیلتر کردن و از دسترس خارج شدن هر سرویس بین‌المللی مخالفیم، رشد کاربرانمان نیز نشان می‌دهد که باید خدمات بهتر و بیشتری عرضه کنیم و چالش اعتماد را تا حد زیادی برطرف کردیم.»

انجیدنی همچنین در این رابطه که چه انتظار و توقعاتی از سوی پیام‌رسان‌های بومی نسبت به دولت وجود دارد به دیجیاتو گفت:

«ما انتظار خاصی از دولت نداریم و چندین بار هم اعلام کردیم که یک شرکت خصوصی نباید و نمی تواند با کمک دولت بزرگ شود. وام ۵ میلیارد تومانی که ما گرفتیم هم وامی است که به خیلی‌ از شرکت های فناورانه داده می‌شود و تنها لطف دولت این بود که مراحل پروسه وام به جای چند ماه به دو سه ماه کاهش یافت. ما انتظار مالی از دولت نداریم و تنها توقع داریم که دولت در نشان دادن برند ملی تلاش کند. ما جزو معدود کشورانی هستیم که دولتمردان خودمان برای راه ارتباطی از برنامه‌های خارجی استفاده می‌کنند و از برنامه‌های داخلی لااقل در ابعاد سازمانی خود بهره نمی‌جویند.»

مدیرعامل گپ همچنین با اشاره به امکان تماس تصویری که از دیروز در این سرویس راه‌اندازی شده و در دسترس کاربران قرار گرفته، به موضوع امکان تماس به خطوط ثابت مخابرات از پیام‌رسان گپ پرداخت؛ موضوعی که چندی پیش در گفتگو با دیجیاتو نیز درباره آن توضیحاتی داده بود. او درباره چرایی عدم تحقق این موضوع گفت:

«بسترها و امکانات از سوی ما فراهم و آماده است و مشکل از سمت مخابرات است. معلوم نیست چرا طرف مخابرات برای ادامه و راه‌اندازی نهایی این موضوع توقف کرده است. ما هم امیدواریم که بالاخره از سوی مدیران مخابرات و آقای صدری جواب واضحی در این باره بشنویم.»

انجیدنی در ادامه صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران به این مساله اشاره کرد که پیام‌رسان گپ از جمله پیام‌رسان‌هایی است که روی موضوعات مختلفی نظیر گیمینگ و پیام‌رسان سازمانی و... تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کند. او با اشاره به تفاهمنامه بین پیام‌رسان گپ و ایرانسل به هرچه زودتر بین‌المللی شدن این پیام‌رسان ابراز امیدواری کرد و افزود: «نگاه ویژه‌ای به قاره آفریقا و کشورهای آفریقایی داریم و هم‌اکنون در دو کشور که MTN در آنها حضور داردم را عرضه کردیم. امیدواریم تا در سال آینده گپ بتواند در چند کشور به عنوان پیام‌رسان اصلی فعالیت خود را ادامه دهد. انجیدنی از سرمایه گذاری مشترک با اپراتور ایرانسل و شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: طی تفاهمی در دو کشوری که ام‌‌تی‌ان حضور دارد فعالیت را آغاز کرده ایم.»

مدیرعامل پیام رسان گپ ادامه داد: «نسخه اینترنشنال گپ در سراسر دنیا در دسترس است.‌پیام رسان گپ دارای دو برند شامل گپ و ویدا بوده که هر دو فعال هستند و در کشورهایی که با تحریم های ایران مشکل دارند با برند انگلیسی ویدا و در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکلی ندارند با برند گپ حضور داریم »

به گفته انجیدنی اخیراً گیم سنتر پیام رسان گپ راه اندازی شده که ارائه خدمات با سرعت بیشتر و هزینه کمتر توسط ارائه دهندگان بازی به کاربران خارجی و داخلی را فراهم می کند.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    توی بعضی چیزا اعتماد نسبی دارن. ولی توی مسائلی که مستقیما با حریم خصوصی رابطه داره (مثل پیام رسان‌ها) درصد اعتماد یک درصد هم نیست.

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۳۰ تیر ۱۳۹۸

    قیافه اون تماشاچی هایی که تو این نشست شرکت کردن باید میدید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی