ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مریم وبستر
تکنولوژی

گزارش مریم وبستر در مورد پر سرچ ترین کلمات در فضای آنلاین

روز چهارشنبه گذشته ترامپ به شمال کارولینا سفر کرد تا از برنامه های انتخاباتی اش بگوید و در این دیدار هواداران رئیس جمهور آمریکا در حالی که وی از اعضای حزب دمکرات این کشور از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

روز چهارشنبه گذشته ترامپ به شمال کارولینا سفر کرد تا از برنامه های انتخاباتی اش بگوید و در این دیدار هواداران رئیس جمهور آمریکا در حالی که وی از اعضای حزب دمکرات این کشور از جمله الیهان عمر صحبت می کرد، عباراتی نظیر «خیانت»، «خائن» و «او را به خانه برگردان» را سر می دادند. بعد از این سخنرانی نئو فاشیستی مردم آمریکا به دیکشنری های آنلاین حجوم بردند تا به درک روشنی از مواضع ترامپ دست پیدا کنند.

طبق گزارشی که وبسایت مریم وبستر (دیکشنری آنلاین) منتشر کرده، در چهارشنبه شب گذشته بالاترین سرچ ها در این سایت به عباراتی نظیر نژادپرستی (racism)، فاشیسم (fascism)، کمپ پناهجویان، سوسیالیسم (socialism)، بیگانه هراسی (xenophobia) و متعصب (bigot) مربوط می شده است.

براساس گزارش این وبسایت کلمه نژادپرستی بالاترین تعداد سرچ ها را در ساعات پس از سخنرانی ترامپ داشته است. علت این مساله نیز احتمالا به اظهارات اخیر ترامپ باز می گردد که از زنان مهاجر حاضر در حزب دمکرات از جمله الیهان خواسته بود به کشورشان باز گردند. جالب آنکه از میان سه زنی که ترامپ آنها را به خاطر خارجی بودنشان مورد انتقاد قرار داد سه نفرشان در آمریکا متولد شده بودند و یکی نیز از زمان کودکی شهروندی این کشور را دریافت کرده بود.

مریم وبستر
چهار زن منتقد ترامپ در حزب دمکرت (خانم الیهان در حال سخنرانی)

ترامپ در  سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت:

اگر اینطور دوست ندارند به آنها بگویید اینجا را ترک کنند. آنها کشور ما را دوست ندارند و در بعضی موارد حتی از آمریکا متنفرند.

کلمه سوسیالیسم هم از نظر میزان جستجو پس از سخنرانی ترامپ جایگاه دوم را در سایت مریم وبستر داشته است و فاشیسم سومین کلمه پر جستجو در این دیکشنری آنلاین بوده است.

علت جستجوی زیاد عبارت کمپ پناهجویان نیز به سیستم کمپ هایی باز می گردد که دولت آمریکا در مرزهای جنوبی خود برای پناهجویان عموما مکزیکی ایجاد کرده. ترامپ که پیشتر دستور تفکیک والدین از فرزندان پناهجو را در این کمپ ها داده بود با استناد به دیدار مایک پنس از یکی از کمپ های تگزاس وضعیت این افراد را خوب توصیف کرده بود در حالی که پنس از وحشتناک بودن این اماکن سخن به میان آورده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    مریام نه مریم

مطالب پیشنهادی