ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای دولتی
تکنولوژی

مایکروسافت از شدت یافتن حملات هکی علیه سازمان های آمریکایی خبر داد

مایکروسافت اعلام کرده که در سال قبل نزدیک به ۱۰ هزار نفر هدف حمله هکرهای تحت حمایت دولت ها قرار گرفتند و این شرکت آنها را از این مساله مطلع کرده است. غول تکنولوژی ساکن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت اعلام کرده که در سال قبل نزدیک به ۱۰ هزار نفر هدف حمله هکرهای تحت حمایت دولت ها قرار گرفتند و این شرکت آنها را از این مساله مطلع کرده است.

غول تکنولوژی ساکن ردموند روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد که این افراد یا هدف حملات هکی قرار گرفته اند یا اینکه سیستم های مورد استفاده شان تضعیف شده است و تقریبا در تمامی موارد مشتریان سازمانی اصلی ترین اهداف هکرها بوده اند. از هر ۱۰ قربانی نیز یک مورد اکانت شخصی و غیرسازمانی بوده است.

مایکروسافت این خبر را در جریان فوروم امنیت آسپن در کلورادو فاش کرد و در گزارش خود بر میزان وابستگی دولت ها به حملات سایبری به عنوان ابزاری برای دریافت اطلاعات، تاثیرگذاری ژئوپولیتیکی و دستیبای به اهداف دیگر تاکید کرد.

این شرکت همچنین خبر داد که با استفاده از تکنولوژی AccountGuard خود ۷۸۱ نوتیفیکیشن را برای سازمان های هدف حملات سایبری دولت ها صادر کرده است. طبق اعلام مایکروسافت تقریبا تمامی این حملات علیه سازمان های آمریکایی اتفاق افتاده اند اما مشخص نیست که چند درصد از آنها موفقیت آمیز بوده اند. با این حال ادعا شده که بخش اعظم این حملات توسط هکرهای روسیه و کره شمالی انجام شده اند.

هکرهای دولتی

دست کم یکی از گروه هایی که مایکروسافت در گزارش خود به آن اشاره کرده Strontium نام دارد که وابسته به گروه روسی Fancy Bear است و طبق ادعاهای قبلی در حملات هکی سال ۲۰۱۶ علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا و حملات سایبری علیه بانک ها و زیرساخت های مالی اکراین در سال ۲۰۱۷ دست داشته است.

به نظر می رسد که هدف اصلی مایکروسافت از انتشار این گزارش متقاعد کردن مقامات برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به استفاده از کیت توسعه نرم افزار متن باز ElectionGuard باشد که این شرکت چندی پیش معرفی کرد.

این کیت تایید دوسویه رای گیری را ممکن می کند و یک کد رهگیری را در اختیار رای دهندگان می گذارد که به لطف آن افراد می تواننند از طریق یک پورتال تحت وب، از بابت شمارش آراء خود مطمئن شوند. این پرتال محتوای رای را نمایش نمی دهد و محرمانگی فرد رای دهنده را نیز حفظ خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه خبری خود در رابطه با تکنولوژی تازه اش چنین آورده است:

مشکل [مداخله بیگانگان در انتخابات] جدی است و وقت آن رسیده تا راهکار این مشکل پیدا شود. دولت ها و جامعه مدنی نقش های مهمی بر عهده دارند و صنعت تکنولوژی نیز وظایف مختص به خود را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی