ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه طوفانی فولکس واگن برای تجاری سازی ناوگان اتومبیل های خودران

چند روز پس از رسانه ای شدن همکاری فولکس واگن و فورد در زمینه تولید اتومبیل های الکتریکی و خودران، ژرمن ها جزئیات بیشتری را در رابطه با برنامه های آتی خود منتشر کردند. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

چند روز پس از رسانه ای شدن همکاری فولکس واگن و فورد در زمینه تولید اتومبیل های الکتریکی و خودران، ژرمن ها جزئیات بیشتری را در رابطه با برنامه های آتی خود منتشر کردند.

در مصاحبه اخیری که الکساندر هیتزینگر (Alexander Hitzinger) مدیر بخش خودران فولکس واگن انجام داده، وی به عرضه ناوگانی از اتومبیل های خودران "در آینده نزدیک" اشاره کرده است. این ناوگان در ابتدا به دلیل چالش های قانونی، اقتصادی و تکنولوژیکی کوچک خواهد بود، اما با برطرف شدن تدریجی آنها، فولکس واگن خود را برای "توسعه ناوگانی بزرگ" آماده خواهد کرد.

Alexander Hitzinger

اگر چه تکنولوژی خودران در سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته، اما به گفته آقای هیتزینگر فولکس واگن خود را ملزم کرده تا راه حل هایی برای "موارد حاشیه ای" پیدا کند. موارد حاشیه ای در واقع مشکلات غیرعادی و عجیبی هستند که ممکن است پیش روی اتومبیل های خودران قرار بگیرند.

در توصیف این مشکلات آقای هیتزینگر برای نمونه به خلاف جهت راندن برخی در بزرگراه ها اشاره کرده است. مدیر بخش خودران فولکس واگن این اتفاق را شایع دانسته و افزوده سایر رانندگان می دانند که چگونه این شرایط را مدیریت کنند. به اعتقاد این مدیر 47 ساله اتومبیل های بدون راننده باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که بتوانند شرایط مشابه را کنترل کنند، زیرا تنها ترمز گرفتن و کاهش سرعت نمی تواند از وقوع تصادف پیشگیری کند.

79ad8c1b-vw-sedric-8

الکساندر هیتزینگر در پاسخ به این سوال که اتومبیل های خودران فولکس واگن چه زمانی راهی خیابان ها خواهند شد، گفته این کمپانی از اواسط دهه آینده از فناوری خودران در خودروهای تجاری خود استفاده خواهد کرد. برای دستیابی به این هدف، خودروساز آلمانی با استارتاپ Argo AI همکاری های گسترده ای خواهند داشت.

آنطور که مدیر بخش خودران فولکس واگن افزوده، دارندگان محصولات این کمپانی قادر خواهند بود از بین حالت رانندگی خودکار یا دستی حالت دلخواه خود را انتخاب کنند.

26ec574f-vw-levels-of-autonomus-driving-1

نکته جالب توجه اینکه آقای هیتزینگر اتومبیل های خودران را بیشتر مناسب ثروتمندان دانسته است، چرا که وی عقیده دارد این دسته به دلیل بهره برداری بهتر از زمانی که در داخل خودرو به سر می برند، مشکلی با پرداخت رقم بیشتر برای چنین خودروهایی نخواهند داشت.

آقای هیتزینگر از شرکت هایی که نیاز به ناوگانی از خودروها دارند، به عنوان دیگر مشتری بالقوه اتومبیل های خودران یاد کرده است. او معتقد است به دلیل عدم نیاز به رانندگان انسانی هزینه ناوگان خودران پایین تر بوده و به احتمال زیاد شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل اولین مشتریان اتومبیل های خودران خواهند بود.

92f4011a-vw-sedric-16

در حال حاضر فولکس واگن با سرعتی بالا مشغول توسعه تکنولوژی خودران است و در زمینه ساختار و ظاهر اتومبیل های مجهز به این فناوری تحقیق می کند. ژرمن ها پیشتر بخشی از تلاش های خود را در قالب مفهومی Sedric به نمایش گذاشته اند.

اتومبیل های خودران فولکس واگن

در پایان مصاحبه، آقای هیتزینگر اتومبیل های خودران را به عنوان یک فرصت عالی برای فولکس واگن قلمداد کرده و در اظهار نظری جالب افزوده این شرکت به هیچ وجه نمی خواهد که وقت را از دست دهد، زیرا "بازیگران کمی در صنعتی کردن فناوری خودران موفق خواهند شد."

این برنامه ریزی در شرایطی مطرح می شود که هنوز رقبای بزرگ فولکس واگن یعنی قدرتمند ترین خودروسازان جهان (نظیر تویوتا، فورد، جنرال موتورز و هولدینگ عظیم رنو- نیسان، میتسوبیشی) رویکرد بلند مدت خود برای عرضه محصولات خودران را تدوین نکرده اند و در صورت موفقیت فولکس واگن در تجاری سازی سریع این فناوری، هیچ بعید نیست که بزرگترین خودروساز جهان در سال 2018، تبدیل به حاکم بلامنازع صنعت خودروسازی در دهه های آینده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی