ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنه
علمی

آیا پنتاگون از کنه های آلوده علیه مردم آمریکا استفاده کرده است؟

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در سکوت خبری طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن بازرس کل وزارت دفاع این کشور موظف می شود مساله استفاده پنتاگون از کنه ها و دیگر حشرات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در سکوت خبری طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن بازرس کل وزارت دفاع این کشور موظف می شود مساله استفاده پنتاگون از کنه ها و دیگر حشرات خون خوار آلوده به بیماری را علیه مردم آمریکا بررسی کند.

اگر بازرس کل شواهدی دال بر وقوع این اتفاقات که گفته شده در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۷۵ اتفاق افتاده، پیدا کند آنگاه باید گزارشی در رابطه با وسعت تحقیقات انجام شده در این باره در اختیار کمیته خدمت نظامی سنا و مجلس قرار دهد. در این گزارش همچنین باید مشخص شود که آیا این کنه ها به صورت تصادفی یا تعمدی به خارج از آزمایشگاه راه پیدا کرده اند یا خیر و آیا بیماری خاصی از جمله لایم در نتیجه حضور آنها در محیط ایجاد شده است یا نه؟

کنه

این طرح را کریس اسمیت نماینده دمکرات از ایالت نیوجرسی مطرح کرد. وی ادعا می کند این موضوع بعد از مطالعه چندین جلد کتاب و مقاله ای به ذهنش خطور کرده که در رابطه با انجام این قبیل تحقیقات توسط دولت آمریکا در نیویورک، پالم آیلند و مریلند نگاشته شده اند.

با این حال برخی کارشناسان بیماری لایم اعلام نموده اند که اظهارات این سناتور باید با احتیاط بررسی شوند. آنها معتقدند که اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای در اختیار آقای اسمیت قرار گرفته است.

پنتاگون این کنه ها را برای مقابله با سربازان دشمنان احتمالی اش آلوده می کرده است

یکی از کتاب هایی که این نماینده دمکرات مطالعه کرده و زنگ خطر را برای او به صدا در آورده است «تاریخچه مخفی بیماری لایم و تسلیحات بیولوژیکی» نام دارد که اوایل امسال چاپ شد و کریس نیوبای از مبتلایان سابق به لایم که از نویسندگان علمی دانشگاه استنفورد هم هست آن را به رشته تحریر در آورده است. این فرد همچنین به خاطر کشف پاتوژن عامل بیماری لایم شناخته می شود و زمانی به عنوان متخصص تسلیحات بیولوژیکی برای وزارت دفاع آمریکا کار کرده است.

کنه

اسمیت در دفاعیات خود برای تصویب این طرح به نمایندگان چنین گفت:

این مصاحبه ها و دسترسی من به فایل های آزمایشگاه دکتر Burgdorfer نشان می دهند که او به همراه دیگر متخصصان تسلیحات بیولوژیکی زمانی پاتوژن های این بیماری را در بدن کنه ها قرار داده اند که می توانسته منجر به فلج و حتی مرگ افراد شود و تصمیم داشتند آنها را در میان دشمنان احتمالی آزاد کنند. از آنجایی که ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل افرادی که توسط کنه نیش زده می شوند  به این بیماری مبتلا می گردند این حق مردم آمریکا است که بدانند آیا این ماجرا صحت دارد یا خیر.

در ادامه کتاب مورد اشاره این سناتور آمده است که ارتش آمریکا حشرات مسلح به مواد بیولوژیکی را که عمدا آلوده شده بودند در جریان آزمایشات خود از هوا روی زمین آزاد کرده اند. در این کتاب همچنین ادعا شده که حشرات غیرآلوده در مناطق غیرمسکونی آمریکا آزاد شده اند تا نحوه تکثیرشان بررسی شود.

نیوبای در این کتاب اظهار داشته که این آزمایشات تصادفا یا عمدتا به شیوع بیماری لایم در دهه ۱۹۶۰ میلادی منجر شده اند و با وجود آنکه انجام تحقیقات روی تسلیحات بیولوژیکی در سال ۱۹۶۹ از سوی ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا ممنوع اعلام شد این اتفاق رخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    نه نه نه
    این چه حرفیه
    یعنی میخواهید بگید دولت آمریکا یک لاشخور که به مردم خودش هم رحم نمیکنه
    اصلا و ابدا

مطالب پیشنهادی