ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ
علمی

ایلان ماسک: استارشیپ در سال ۲۰۲۱ روی ماه می نشیند

ایلان ماسک در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرده که تیم تحت مدیریت وی فضاپیمای استارشیپ را تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روی سطح ماه فرود می آورد و یک یا دو سال بعد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرده که تیم تحت مدیریت وی فضاپیمای استارشیپ را تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روی سطح ماه فرود می آورد و یک یا دو سال بعد از آن نیز انسان را با خود به سطح قمر زمین می رساند.

ماسک این اظهارات را در مصاحبه هفته پیش خود با نشریه تایم مطرح کرد و در ادامه چنین گفت:

این کار خارق العاده به نظر می رسد اما من فکر می کنم که ما می توانیم در کمتر از دو سال روی سطح ما فرود بیاییم. و قطعا با یک وسیله بدون سرنشین ظرف دو سال این کار انجام می شود. از آن زمان به بعد در کمتر از یک یا دو سال می توانیم انسان را در این ماموریت ها به ماه ببریم. حالا می گوییم حداکثر ظرف چهار سال.

وقتی از ماسک در مورد منظورش از کلمه ما سوال شد او در پاسخ گفت:

در حال حاضر مطمئن نیستم. خیلی زمان می برد ناسا و دیگر مقامات کشور را متقاعد کنیم که ما میتوانیم این کار را انجام دهیم. فرود آوردن استارشیپ روی ماه قطعا از قانع کردن ناسا در این باره ساده تر است.

ماسک که ناامیدی از حمایت سازمان فضایی آمریکا در صحبت هایش موج می زد در ادامه اظهار داشت که قانع کردن مهندسان مردد ناسا در مورد توانمندی های اسپیس اکس به مراتب دشوار تر از فرود آوردن یک فضاپیمای سرنشین دار روی سطح ماه است. همانطور که در خبرها خواندید ناسا هم اکنون مشغول بررسی گزینه های مختلف برای انجام ماموریت برنامه ریزی شده اش به ماه در سال ۲۰۲۴ است؛ موعدی که یک سال دیرتر از بازه زمانی اعلام شده توسط ماسک برای فرود استارشیپ روی ماه است.

استارشیپ

اسپیس ایکس برای فرود روی ماه و احتمالا سیارات دیگر مشغول ساخت سیستم بسیار سنگین استارشیپ (که پیشتر با نام BFR شناخته می شد) است؛ راکتی که قدرتمندترین در نوع خود محسوب می شود و طبق اعلام شرکت سازنده اش میتواند تا ۱۰۰ فضانورد را در هر سفر به ماموریت بفرستد.

استارشیپ در هر ماموریت میتواند صد فضانورد را به فضا ببرد

ماسک در مصاحبه با تایم همچنین از ایده هایش برای ساخت یک پایگاه همیشگی روی ماه برای انجام تحقیقات علمی خبر داد و خاطرنشان کرد که مریخ هم در تیررس او برای اکتشاف قرار دارد.

این کارآفرین نابغه در پاسخ به این سوال که آیا قدم گذاشتن خودش روی ماه یا حتی مریخ را نزدیک می بیند یا خیر اینطور پاسخ داد که البته چنین تجربه ای بسیار جالب خواهد بود اما تلاش های من در حوزه اکتشافات فضایی ابدا بخشی از خواست شخصی ام برای حضور در فضا نیست.

علیرغم این بلند پروازی ها اسپیس اکس با چالش های زیادی برای دستیابی به اهداف فضایی اش روبروست. درست چهار روز بعد از مصاحبه نشریه تایم با ماسک، نمونه اولیه از راکت استارشیپ در زمان انجام تست های زمینی در تگزاس دچار آتش سوزی شد و تلاش ها برای پیدا کردن علل این اتفاق همچنان ادامه دارد.

لحظه آتش گرفتن استارشیپ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی