ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپو رینو
تکنولوژی

کالبدشکافی اوپو رینو از تعمیرپذیری بالای آن می گوید [تماشا کنید]

استحکام و دوام برخی گوشی های موجود در بازار باعث شده که باز کردن بدنه آنها و در نتیجه کار تعمیرشان بسیار دشوار شود. به همین خاطر مدتی است که شرکت ها برای ساده تر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

استحکام و دوام برخی گوشی های موجود در بازار باعث شده که باز کردن بدنه آنها و در نتیجه کار تعمیرشان بسیار دشوار شود. به همین خاطر مدتی است که شرکت ها برای ساده تر کردن فرایند تعمیر محصولات خود از دوام آنها کم می کنند.

اما یکی از جذابیتهای جدید گوشی های هوشمند دوربین های پاپ آپ یا جهنده آنهاست که هیجان کالبدشکافی شان را بیشتر می کند. کانال JerryRigEverything در یوتیوب به تازگی بدنه گوشی اوپو رینو را کالبدشکافی کرده و به اطلاعات جالبی در رابطه با قطعات داخلی این موبایل پی برده که در ادامه با شما در میان میگذاریم.

اسمارت فون هایی که دوربین های پاپ آپ دارند از جمله اوپو رینو به خاطر قطعات متحرکشان معمولا سطح استحکام گوشی های دیگر را ندارند و به همین خاطر نیز باز کردن و کالبدشکافی شان راحت تر است. اوپو اما ظاهرا این فرایند را بسیار ساده کرده است و به خاطر استفاده از دوربین جهنده در تازه ترین محصول خود خاصیت ضد آب را برای آن در نظر نگرفته که این مساله باعث سهولت هرچه بیشتر تعمیر دستگاه شده.

برای مثال باز کردن پورت USB C این گوشی بسیار ساده است. این بخش توسط تعدادی پیچ و یک کانکتور شبیه به لگو در جایش ثابت شده است. باتری این گوشی نیز از طریق نوار چسب ضعیفی در جایش قرار  گرفته که به راحتی باز می شود. روی هم رفته آنطور که JerryRigEverything در صفحه خود نوشته اوپو رینو گوشی سختی نیست و به راحتی باز می شود.

زک نلسون همچنین در توضیحاتش به دوربین پاپ آپ این گوشی اشاره کرده که شبیه به برش پیتزا است. این قطعه در کنار  دوربین اصلی و فلاش LED آن یک اسپیکر مکالمه و حفره میکروفن را هم در خود جای داده است.

البته این طراحی را میتوان استفاده هوشمندانه اوپو از فضای موجود در بدنه گوشی مورد بحث قلمداد کرد که همزمان تعمیر این قطعات صوتی را سخت تر نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی