ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

9 سال زندان به جرم سرقت اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا

یکی از پیمانکاران سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به جرم دزدیدن 50 ترابایت داده محرمانه این آژانس بازداشت شده بود، به 9 سال زندان محکوم شد. این پیمانکار سابق که «هارولد مارتین» نام دارد ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۰

یکی از پیمانکاران سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به جرم دزدیدن 50 ترابایت داده محرمانه این آژانس بازداشت شده بود، به 9 سال زندان محکوم شد.

این پیمانکار سابق که «هارولد مارتین» نام دارد در سال 2016 به دام ماموران فدرال افتاد. مهم ترین بخش از داده هایی که مارتین به سرقت برده، فناوری های نفوذ و هکی است که اجازه دسترسی به شبکه‌های کامپیوتری خارجی را برای سازمان های جاسوسی آمریکا فراهم می‌کرد.

این ۵۰ ترابایت داده علاوه بر اطلاعات NSA، اطلاعات سازمان‌های CIA و US Cyber Command بین سال‌های 1996 تا 2016 را هم شامل می‌شد.

آژانس امنیت ملی

با اینکه 20 اتهام مختلف متوجه مارتین بود که هرکدام می‌توانست تا 10 سال برای او مجازات به همراه داشته باشد اما با این حال به خاطر مصالحه، حکم نهایی به 9 سال تقلیل پیدا کرد.

در همان زمان گروهی از هکرها به نام Shadow Brokers افشای برخی اطلاعات را در مورد ابزارهای هک آنلاین آژانس امنیت ملی را شروع کردند. ابزارهای مورد استفاده NSA شامل اکسپلویت هایی بودند که در نهایت توسط بدافزارهای مخرب و مشهور NotPetya و WannaCry مورد استفاده قرار گرفتند.

بر اساس گزارش CyberScoop قاضی در دادگاه به پیام توئیتری مشکوکی استناد کرد که از یک اکانت با کاربری مارتین و ساعت‌ها پیش از افشای اطلاعات توسط این گروه، ارسال شده بود.

دادستان‌های پرونده مارتین به قاضی اعلام کرده بودند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مارتین اطلاعات سرقت شده را در اختیار شخص یا سازمان‌های دیگر قرار داده پیدا نکردند. با این حال هنوز مشخص نیست که این اطلاعت چگونه و از چه طریقی به دست گروه Shadow Brokers رسیده است. حکم 9 ساله مارتین شامل 3 سال محکومیت گذرانده شده از سال 2016 تا سال 2019 و 3 سال آزادی مشروط می‌شود.

آژانس امنیت ملی در زمینه حفاظت از اطلاعات خود سابقه چندان درخشانی ندارد چرا که در سال 2013 ادوارد اسنودن بخشی از اطلاعات این سازمان را افشا کرد و دو سال قبل هم محتوای فوق حساس یک هارد درایو آنها از سرورهای عمومی ذخیره سازی آمازون سر درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی