ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی اکسپریا 2
تکنولوژی

سونی اکسپریا 1R احتمالا اولین گوشی 5K دنیا خواهد بود

سونی در حال کار روی یک گوشی جدید است که علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن 5K به سخت افزار قدرتمندی هم مجهز خواهد بود. اخیرا شماره مدل J8220 در پروفایل کاربر-عامل UA Prof ظاهر شده که ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۷

سونی در حال کار روی یک گوشی جدید است که علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن 5K به سخت افزار قدرتمندی هم مجهز خواهد بود.

اخیرا شماره مدل J8220 در پروفایل کاربر-عامل UA Prof ظاهر شده که بر اساس گزارشات میتواند سونی اکسپریا 1R باشد. این گوشی احتمالا یک پرچمدار است و با ارائه رزولوشن تصویر 5K در واقع می‌تواند به اولین گوشی 5K دنیا تبدیل شود.

هنوز نام سونی اکسپریا 1R برای این گوشی تائید نشده اما اینطور به نظر می‌رسد که این مدل در واقع همان سونی اکسپریا 2 باشد که پیشتر رندرهای 5K از آن منتشر شده بود. علاوه بر این رندرهای 360 درجه اکسپریا 2 نشان می‌دادند که با یک گوشی جمع و جور و تقریبا بدون حاشیه نمایشگر طرف هستیم.

سونی اکسپریا 2
رندر 5K سونی اکسپریا 1R

جدای از اینکه اکسپریا 1R رزولوشن 2160×5040 پیکسل خواهد داشت، UA Prof  مشخصات دیگری در مورد این گوشی افشا نکرده است. سونی در سال 2015 هم اولین شرکتی بود که گوشی اکسپریا Z5 خود را به نمایشگر 4K مجهز کرد و حالا می‌خواهد در زمینه تکنولوژی 5K هم اولین باشد.

سونی اکسپریا 2

با این اوصاف اگر سونی اکسپریا 1R همان اکسپریا 2 باشد، حداقل اطلاعات کمی از طراحی آن در اختیار داریم. با توجه به رندرهای قبلی این گوشی احتمالا یک نمایشگر 6.1 اینچی با نسبت تصویر 21:9 عریض سینمایی (Cinema Wide) خواهد داشت. علاوه بر این یک ماژول دوربین سه گانه هم برای آن در نظر گرفته شده و احتمالا از پردازنده سری اسنپدراگون 855 استفاده خواهد کرد. در کنار این‌ها رم حداقل 6 گیگابایت و باتری 3200 میلی آمپر ساعتی قرار می‌گیرد که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند.

سونی هنوز تاریخ معرفی رسمی سونی اکسپریا 2 یا همان اکسپریا 1R را اعلام نکرده اما گفته‌ها حاکی از آن است که شاید از این گوشی در IFA 2019 رونمایی شود. رویداد IFA 2019 شهریور ماه برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی