ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی یک وانت رویایی؛ رونمایی از فورد رنجر VelociRaptor با شتاب زیر 5 ثانیه [تماشا کنید]

هنسی یکی از معروف ترین شرکت های تیونینگ حال حاضر جهان به شمار می رود. این تیونر آمریکایی که مقر آن در هیوستون تگزاس واقع شده، علاقه فراوانی به استخراج اسب بخارهای زیاد از موتور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

هنسی یکی از معروف ترین شرکت های تیونینگ حال حاضر جهان به شمار می رود. این تیونر آمریکایی که مقر آن در هیوستون تگزاس واقع شده، علاقه فراوانی به استخراج اسب بخارهای زیاد از موتور انواع خودروها داشته و در کارنامه آن پروژه های هیجان انگیز گوناگونی به چشم می خورند.

در یکی از آخرین پروژه ها، مهندسین هنسی به سراغ پیکاپ فورد رنجر رفته و هم به لحاظ ظاهری و هم از لحاظ توانایی های فنی و حرکتی آن را ارتقا داده اند. طبق روال مرسوم هنسی، این پیکاپ نیز پس از بهینه سازی به عضویت خانواده VelociRaptor در آمده است.

هنسی پکیج تقویت رنجر را Stage 1 نامگذاری کرده است. این پکیج در بخش موتور شامل تغییرات نرم افزاری و استفاده از سیستم اگزوز استیل می شود. با سفارش پکیج مذکور موتور 2.3 لیتری اکوبوست فورد رنجر VelociRaptor می تواند 360 اسب بخار قدرت و 597 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در مقایسه با حالت استاندارد به ترتیب برابر با 90 و 176 واحد بیشتر هستند.

فورد رنجر VelociRaptor

با تکیه بر این افزایش خروجی، شتاب فورد رنجر VelociRaptor به اندازه 2.5 ثانیه بهتر شده و این پیکاپ قدرتمند برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت از حالت سکون، به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد. به گفته هنسی جدیدترین دست پرورده اش مسافت یک چهارم مایل را در 13.9 ثانیه و با سرعت 101 مایل (163 کیلومتر) در ساعت پشت سر می گذارد. بد نیست اشاره کنیم فورد رنجر استاندارد یک چهارم مایل را در زمان 15.2 ثانیه و با حداکثر سرعت 91 مایل (146 کیلومتر در ساعت) طی می کند.

با سفارش پکیج Stage 1 ارتفاع فورد رنجر VelociRaptor چهار اینچ (102 میلی متر) افزایش می یابد؛ رینگ های استاندارد نیز جای خود را به نمونه های 18 اینچی آلیاژی می دهند. این رینگ ها با لاستیک های BFGoodrich 285/70 همه جا رو احاطه شده اند.

db91d3f0-hennessey-ford-ranger-velociraptor-tuning (1)

پکیج Stage 1 سپر جلوی فولادی با چراغ های LED را هم در خود دارد. دور گلگیرهای متورم و همرنگ با اتاق، اضافه شدن لوگوهای هنسی و VelociRaptor به برخی از قسمت های بدنه و نصب پشت سری های مخصوص از دیگر ویژگی های قابل ذکر پکیج Stage 1 برای فورد رنجر به شمار می روند.

به منظور جذاب نگه داشتن این پروژه، هنسی تصمیم گرفته امسال تعداد مدل های تیونینگ شده را به 500 دستگاه محدود کند. تمامی این سفارشات قبل از تحویل به مشتری تست های دقیقی را روی داینو و جاده پشت سر خواهند گذاشت. هنسی 3 سال یا 36 هزار مایل (تقریبا 58 هزار کیلومتر) گارانتی را برای جدیدترین عضور خانواده VelociRaptor ارایه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی