ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال محروم شدن هواوی از خرید و فروش پتنت‌های آمریکایی

در ادامه تنش بین هواوی و دولت آمریکا، حالا دو سناتور ایالات متحده یک لایحه جدید پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن هواوی حق خرید و فروش پتنت‌های آمریکایی را نخواهد داشت. پتنت هر کمپانی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

در ادامه تنش بین هواوی و دولت آمریکا، حالا دو سناتور ایالات متحده یک لایحه جدید پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن هواوی حق خرید و فروش پتنت‌های آمریکایی را نخواهد داشت.

پتنت هر کمپانی از مهمترین دارایی‌های آن محسوب می‌شود و این لایحه در حالی ارائه شده که پیشتر هواوی برای تلافی تحریم‌های تجاری آمریکا، 1 میلیارد دلار از ورایزن به خاطر حق استفاده 230 پتنت این شرکت درخواست کرده بود.

پتنت هواوی

وال استریت ژورنال گزارش کرده که لایحه مذکور به دولت فدرال آمریکا اجازه می‌دهد که شرکت‌های حاضر در لیست سیاه خود را از خرید، فروش یا لایسنس انحصاری پتنت‌های آمریکایی منع کند و به دولت امکان ورود به پرونده‌های مربوط به نقض پتنت را می‌دهد. این لایحه مشخصا متوجه پتنت هواوی می‌شود و طبعا این غول تکنولوژی چینی از این موضوع خشنود نخواهد بود.

در گزارش وال استریت ژورنال بیانیه‌ای از «Andy Purdy» رئیس امنیت دفتر آمریکای هواوی هم آمده است:

در صورت تصویب این لایحه، چهره آمریکا در زمینه حمایت و حفاظت از حقوق و دارایی‌های معنوی خدشه دار شده و تاثیر منفی بزرگی روی درک جهانی در مورد این کشور خواهد گذاشت.

با اینکه مذاکرات ترامپ و شی جین پینگ در نشست G20 برخی از تنش‌های بین این دو کشور را تقلیل داده اما روابط چین و آمریکا از بسیاری جهات در حال بدتر شدن است. مثلا پلتفرم کلاود آمریکایی Cape که در حوزه هدایت از راه دور پهپادها و مدیریت داده فعالیت می‌کند، سرویس‌دهی برای کمپانی چینی معروف DJI و سایر کمپانی‌های فعال در حوزه تولید پهپاد این کشور را متوقف کرد.

از آن سو وبسایت دولتی چینی Globaltimes گفته که چین هر زمان اراده کند از جایگاهش در حوزه مواد معدنی کمیاب زمینی استفاده کرده و آمریکا را تحت فشار قرار خواهد داد.

با همه این‌ها به نظر می‌رسد هنوز راه زیادی تا اتمام جنگ تجاری دو کشور باقی مانده و اوضاع می‌تواند تا ماه‌های آینده به طرق مختلف تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی