ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار سامسونگ برای فرار از تیغ تحریم‌های ژاپن

با بالا گرفتن جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن سامسونگ از تأمین کنندگان خود خواسته تا به انبار کردن مواد اولیه صادر شده از ژاپن بپردازند. کمپانی کره ای این کار را برای جلوگیری از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

با بالا گرفتن جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن سامسونگ از تأمین کنندگان خود خواسته تا به انبار کردن مواد اولیه صادر شده از ژاپن بپردازند. کمپانی کره ای این کار را برای جلوگیری از مواجه شدن با کمبود مواد خام مورد نیاز برای تولید گوشی های هوشمند خود کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های کره ای این شرکت نگران اعمال محدودیت های بیشتر دولت ژاپن در صادرات مواد معدنی و نیمه رساناها به کره جنوبی است و به همین خاطر با ارسال نامه ای رسمی به تأمین کنندگان خود خواستار انبار مواد اولیه تا حد ممکن شده است.

سامسونگ در این نامه از شرکت های تأمین کننده خواسته حداکثر تا ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد)، نسبت به انبار مواد معدنی مورد نیاز برای حداقل ۳ ماه اقدام کنند. غول فناوری کره جنوبی در این نامه اشاره کرده که تمامی هزینه های جاری و آینده این تصمیم را بر عهده خواهد گرفت.

تحلیلگران بازار معتقدند سامسونگ این اقدام را برای کاهش اثرات مخرب جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن کرده است. نزاعی که ریشه در یک زخم حیثیتی کهنه داشته و به جنگ جهانی دوم باز می گردد.

ژاپن اخیراً کره جنوبی را از لیست کشورهایی که مجوز صادرات سریع از این کشور داشتند، حذف کرد. در پی این اقدام شرکت هایی در ژاپن که به صادرات مواد خام و نیمه هادی به کره جنوبی مشغول بودند، باید ۹۰ روز پس از این تصمیم برای ترخیص کالاهای خود صبر می کردند.

گفته می شود این کار بر عرضه گلکسی نوت ۱۰ اثر منفی گذاشته است. البته سران سامسونگ نیز بی کار ننشسته و تلاش می کنند این شرکت با کمبود مواد معدنی مورد نیاز محصولاتش مواجه نشود. چند روز پیش هیأتی متشکل از «Lee Jae-yong» نایب رییس سامسونگ و چند نفر از مقامات بلندپایه این شرکت برای مذاکره به ژاپن سفر کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی