ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Peloton Automated Following (7)
خودرو

کنترل ناوگانی از تریلر با یک راننده؛ ایده استارتاپی شرکت پلوتون برای افزایش بهره وری

در سال های اخیر استارتاپ های زیادی وارد حوزه باربری و حمل کالا با خودروهای سنگین شده اند. بخش اعظمی از این استارتاپ ها قصد دارند با بهره گیری از فناوری خودران، افق های جدیدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

در سال های اخیر استارتاپ های زیادی وارد حوزه باربری و حمل کالا با خودروهای سنگین شده اند. بخش اعظمی از این استارتاپ ها قصد دارند با بهره گیری از فناوری خودران، افق های جدیدی را برای این حوزه ترسیم کرده و ضمن ارتقای فاکتورهایی مثل ایمنی و هزینه سوخت، مشکل کمبود راننده را برطرف کنند.

شرکت پلوتون تکنولوژی (Peloton Technology) یکی از این موارد است که ایده ای جدید برای صنعت باربری دارد. این شرکت بر خلاف اکثر همتایان خود به دنبال حذف شغل رانندگی نیست، بلکه می خواهد توانایی های رانندگان را با تکنولوژی اتومبیل های خودکار ترکیب کند.

Peloton-TwoTrucks

سیستم ابداعی پلوتون تکنولوژی دنبال کردن خودکار (Automated Following) نامگذاری شده و  هدایت همزمان دو خودروی باری سنگین توسط یک راننده را ممکن می سازد. با تکیه بر این سیستم خودروی اصلی به وسیله راننده هدایت شده و در جلو حرکت می کند، خودروی دوم نیز که از طریق سیستم های پیشرفته کنترل می شود، همواره با حفظ فاصله ای معین مسیر خودروی اصلی را دنبال خواهد کرد.

pelotonweb

در حال حاضر پلوتون تکنولوژی محصولی به نام PlatoonPro دارد که شش مشتری از آن در عملیات باربری خود استفاده می کنند. این محصول در واقع یک سیستم کمکی راننده مجهز به "سطح 1" از فناوری خودران است که برای هدایت راحت تر دو کشنده کاربرد دارد.

در این سیستم هر دو کشنده پیشرو و دنبال کننده دارای راننده هستند، اما کشنده دنبال کننده می تواند وظایفی مثل افزایش سرعت و ترمزگیری را به پیروی از کشنده پیشرو انجام دهد. به گفته پلوتون، استفاده از سیستم PlatoonPro مصرف سوخت را به طور میانگین 7 درصد بهینه سازی می کند.

Peloton Automated Following (5)

سیستم جدید Automated Following بر مبنای ارتباطات بین خودرویی (V2V)، ترمز فعال راداری و نرم افزار پیشرفته انجام وظیفه می کند. به لطف این سیستم راننده حاضر در کشنده پیشرو، می تواند فرمان، پدال گاز و ترمز کشنده پیرو را نیز کنترل نماید.

مدیرعامل پلوتون تکنولوژی یعنی آقای Josh Switkes در اظهار نظری جالب گفته:

ما رانندگان انسانی را بهترین سنسورهای دنیا می دانیم و سعی می کنیم به واسطه ترکیب توانمندی های آنها با ایده خودروهای خودکار دنبال کننده، کاراییشان را افزایش دهیم.

Peloton Automated Following (1)

سیستم ابداعی پلوتون تکنولوژی به گونه ای طراحی شده که می تواند باعث اتصال خودروهای بیشتر به خودروی پیشرو شده و زنجیره ای از کشنده های دنبال کننده خودکار را تشکیل دهد.

کنترل دو تریلر توسط یک راننده

شایان ذکر است استارتاپ پلوتون تکنولوژی در سال 2011 از سیلیکون ولی شروع به کار کرده و تاکنون موفق به جذب 78 میلیون دلار سرمایه از شرکت های بزرگی چون BP Ventures، Intel Capital، گروه ولوو و چند سرمایه گذار استراتژیک دیگر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی